Et af landets største mediehuse, TV 2, henter to tunge kreative profiler ind i virksomhedens kreative ledelse. Det drejer sig om Tina Haahr, der bliver ny Design- og Produktchef, og Chaga Signe Bruun, der bliver ny Creative Director.

- Det er to blændende og kreative kort, som vi kan præsentere. Vi har haft et historisk flot 2017 og jeg er ikke i tvivl om, at vi med to så stærke personligheder kun kommer til at stå endnu tydeligere i landskabet fremover, lyder det fra TV 2's marketingchef, Jacob Weinreich, i en pressemeddelelse

Chaga Signe Bruun kommer til TV 2 fra Geelmuyden Kiese, hvor hun har været kreativ direktør med ansvar for kreativ strategi og konceptudvikling.

Før det havde Chaga Signe Bruun allerede en lang reklamekarriere bag sig, bl.a. som digital kreativ chef på Wibroe, Duckert og Partners, hvor hun bl.a. var medansvarlig for Tuborgs reklameunivers med ølkuskene og brandets digitale transformation.

Vil sætte barren højt

 - Jeg opfatter det som min fornemste opgave at gøre målgrupper til mennesker. Mit udgangspunkt er altid enkle tidløse sandheder om, hvordan mennesker tænker og fungerer. For det er i det identificerbare, at kommunikation gør indtryk og involverer. Ligesom tv.

- Derfor kan jeg ikke forestille mig en mere relevant arbejdsplads end TV 2. Min ambition er, at vi i TV 2 Marketing skal stræbe efter at gøre alle TV 2-programmers tilstedeværelse interessant. At være ambitiøs på hver en opgaves vegne. Og sætte barren højt for kvaliteten af det arbejde, der udkommer.

- At efterleve dette benspænd bliver en kæmpe udfordring. Men heldigvis får jeg nogle af Danmarks dygtigste kreative omkring mig, som allerede gør det til hverdag. Det glæder jeg mig til at blive en del af, siger Chaga Signe Bruun.

Masser af erfaring

Tina Haahr kommer til TV 2 fra en stilling som Head of Design hos det digitale bureau Mono Solutions, der ud over hovedkontoret i København har kontorer i London og Denver, hvor hun både har stået for at udvikle forretningen og Monos brand.

Tina Haahr har tidligere været såvel Head of UX & Design som Design Lead og designer hos bureauet Dwarf, hvor hun har leveret designløsninger til så forskellige kunder som Halifax, 3.dk, Vestas, Maersk Drilling, Børsen og Volvo.

Før da har hun været Art Director hos en række bureauer, heriblandt OMI People og DDB Tribal.

- Min fornemmelse er, at der er en god puls og et godt drive i den her branche, og TV 2 står for mig som et moderne, men også modent mediehus, hvor der er mulighed og åbenhed for forandring.

- TV 2 har desuden nogle værdier, som jeg finder supersympatiske og som f.eks. ses tydeligt i en kampagne som "Alt det vi deler". Jeg glæder mig til at skulle arbejde sammen med dygtige, passionerede mennesker og til at bidrage til den løbende udvikling af TV 2 i en medieverden i konstant bevægelse.

- Og så ser jeg frem til at blive en del af en dynamisk ledelse, slutter Tina Haahr, der er uddannet grafisk designer fra KADK i 2000 og desuden har Kaospiloternes Creative Leadership-lederuddannelse.

TV 2's nye kreative profiler tiltræder begge den 1. marts.