Vice Media i Danmark har fået ny Editor-in-Chief – og dermed fundet den person, der fremover får ansvaret for lede og definere Vice Medias redaktionelle output i Danmark - herunder online medierne Vice.com, Munchies og det trykte Vice Magazine.

Det drejer sig om Isabella Alonso de Vera Hindkjær, og hun kommer fra egne rækker – fra en stilling som ledende redaktør hos Vice.

- Isabella er den helt rigtige person til at overtage vores redaktion. Isabella har allerede vist, at hun er langt foran resten af den redaktionelle branche. Hendes ubønhørlige jagt på kvalitet og substans er en hjørnesten i den succes vi oplever, og hun har en virkelig god fornemmelse for læserne, hvad der rører sig redaktionelt, både i Danmark og internationalt, siger Frederik Andersen, der er CEO, Vice Media Scandinavia.

Forud for ansættelsen hos Vice har hun skrevet for bl.a. Zetland, Information, Politiken og Aller Media og været ansat som portræt- og featurejournalist på Jyllands-Posten.

Senest har Isabella hun været ledende redaktør for Vice.com, og hun siger selv om sin nye stilling:

- Vi har i løbet af det seneste halve år oplevet en markant tilgang af nye læsere, hvilket betyder, at vi dagligt er i kontakt med en meget stor del af Danmarks unge. Som chefredaktør glæder jeg mig til at fortsætte den udvikling, og min ambition er at blive ved med at skærpe Vices unikke tone og udvikle kvalitetsjournalistik til fremtidens mediebrugere på tværs af vores eksisterende og nye platforme.

Isabella Alonso de Vera Hindkjær blev tidligere på måneden udpeget som et af de største unge talenter i den danske mediebranche af fagbladet Journalisten  - og hun modtog i 2014 Kravlingprisen for sin hovedopgave på SDU.