Efter otte år som COO (Chief Operating Officer) for Vertic i New York - og 14 år i alt i USA - er Claus Rødgaard vendt tilbage til København med familien og begyndt i en ny stilling som Account Director & Senior Advisor hos det globale, digitale bureau Valtech.

- Claus' erfaring taler for sig selv. Han er vant til at jonglere med kunder som Microsoft, General Electrics og Rockwool. Han kender den digitale bureaubranche indefra og har været en drivende kraft bag væksten af hans tidligere arbejdsplads fra 5 til 30 ansatte på to lokationer i New York, siger Kenneth Miepe, Chief Experience Officer hos Valtech i en pressemeddelelse.

- Frem for alt er Claus ansat for sin strategiske og holistiske tilgang til rådgivning af kunderne, og hans jordbundethed og smittende energi matcher derudover vores kultur perfekt, fortsætter han.

Turen til New York tog Claus Rødgaard oprindeligt for at dygtiggøre sig inden for salg og markedsføring ved at arbejde sammen med de bedste.

Med sig tilbage tager han ikke blot kompetencer, men bl.a. også overblik og et helhedssyn på kundernes forretning.  

- Det er altafgørende, at alle enheder i organisationen bevæger sig i samme retning og har samme vision, hvis ønsket er en sand digital transformation. Det kræver dyb indsigt i kundens forretning og rådgivning på flere planer – ikke kun digitalt, siger han.

Internationale muligheder et must

Karrieren kickstartede Claus Rødgaard med seks år som CEO for Cryos, hvor han blandt andet havde ansvaret for udviklingen af såvel e-commerce platform som al digital markedsføring og PR.

Derfra gik turen tilbage til bureaubranchen, som han tidligere havde været del af på Radiator i København, med ansættelse som COO hos Vertic i New York.

Her blev det til yderligere otte års strategisk rådgivning og udvikling af store globale brands som Microsoft og SAP fra basen i New York.

Det internationale perspektiv fik valget til at falde på Valtech som ny arbejdsplads.

- Valtechs internationale kunder skaber mulighed for fortsat at arbejde med strategisk rådgivning af de største brands. Samtidig sikrer teams på tværs af de mere end 40 kontorer rundt omkring i verden et miljø med stærke digitale implementeringskompetencer,” afrunder Claus Rødgaard.