Under payoff’et ”Nyt Om Brugt” har DBA’s second hand-medie, DBA Guide, på mindre end et år fået så meget medvind, at man har valgt at ansætte en fuldtidsredaktør.

Valget er faldet på Julie Schoen, der kommer fra Metroxpress, og hun skal hos DBA Guide være den daglige garant for inspirerende og underholdende content, som kan skabe relevans hos brugerne og øge besøgsfrekvensen på DBA.

Og hun glæder sig til at grave finurlige og interessante forbrugshistorier ud af DBA:

- Fra min tid som journalist på Metroxpress ved jeg, at der gemmer sig helt fantastiske historier blandt DBA annoncerne og brugerne. Nogle af de mest populære forbrugshistorier, jeg skrev på Metroxpress, handlede om, hvad folk sælger og søger på af specielle, sjove og meget anderledes ting på DBA.

Ikke kun inspiration
DBA Guide har specialiseret sig i artikler, der fortæller om alt hvad der vedrører genbrug: Fx hvordan man tjener kassen på genbrugsguldet i kælderen til, hvordan man laver en kamerarem ud af et gammelt bælte – og en masse derimellem.

Men mediet er ikke kun sat i verden for at give danskerne inspiration til at tænke genbrug i mange flere sammenhænge end blot, når man fra tid til anden skal købe en cykel eller vil sælge sin gamle sofa.

Ifølge kommunikationschef Sofie Folden Lund handler det i høj grad også om at øge frekvensen pr. bruger på modersitet DBA.dk - og så ligger muligheden for at kommercialisere på DBA Guide også i strategien, siger hun:

- Ved at skabe et populært søstersite til DBA vil vi ikke alene profilere DBA brandet, men også have en helt konkret produkt, som kan have interesse for vores annoncører og muliggøre meget mere end traditionel bannerannoncering.

Nye muligheder
Og set med annoncørøjne er DBA Guiden også reelt også ved at være interessant: Sitet har således tredoblet trafikken fra de nyhedsbreve, som over 1,5 million danskere abonnerer på, og Sofie Folden Lund siger, at man på DBA Guide er klar til at rykke på den øgede trafik og interesse:

- Det kan være i form af native samarbejder, hvor annoncørens produkter og budskaber sættes ind i en relevant, redaktionel sammenhæng på DBA Guide og samtidig bakkes op af annoncering på modersitet dba.dk, slutter hun.

DBA Guidens nye redaktør, Julie Schoen, er tiltrådt stillingen. Samtidig er Daniel Vandborg, der tidligere har haft redaktørjobbet som en del af sit ansvarsområde, tiltrådt som ny brand manager for DBA.

Du kan besøge DBA Guiden her.