• Ny partner til Geelmuyden Kiese

    Skandinaviens store partnerejede kommunikationsbureau, Geelmuyden Kiese, har udnævnt Christian Grønning til partner. Dermed vil kontoret fremover have fire danske partnere, hvilket er det største antal nogensinde.

    11. december 2017
  • Fire kreative fra Danmark i fin jury

    New York Festivals, der har hædret verdens bedste kreative arbejder siden 1957, har udvalgt medlemmerne af årets storjury. Fire top-kreative fra henholdsvis & Co., M2 Film, Vice/Virtue og Spine Studio repræsenterer Danmark.

    08. december 2017
  • Nilfisk henter skarp global CMO

    Camilla Ramby er headhuntet som den nye globale CMO i Nilfisk, og hun skal især bruge sine data- og analytics-erfaringer fra B2C-markedet til at optimere en primært B2B-virksomhed.

    07. december 2017
  • EM-guld til unge danskere

    For andet år i træk tog et dansk team sig kærligt af guldet ved Eurobests ungdoms-konkurrence. Emnet var ligestilling, og i år var det Eva Ebbensgaard og Mads Schmidt, der vandt guldet i konkurrence med 25 teams fra 16 lande.

    01. december 2017
  • LEAD hyrer energisk pressechef

    Presse og PA-chef hos Siemens, Rasmus Windfeld, starter i dag som PR-direktør hos LEAD. Han vil i øvrigt fortsat varetage arbejdet som pressechef for Siemens og Siemens Gamesa, men nu på konsulentbasis.

    01. december 2017
  • Reklamekongen skal hædres

    Han er en bulldozer og en eminent sælger, men han er først og fremmest et ordentligt menneske, selv om han ikke slæber rundt på sentimentalitens åg. Jan Duckert modtager KreaKoms ærespris i dag for sine 45 år i spidsen for branchen. Her kommer Jens Peter Jensens tale.

    30. november 2017
  • Hvem skal være Årets CMO?

    Fem marketing-ansvarlige er i finalen om at blive Årets CMO 2018. De repræsenterer Søstrene Grene, Orkla Foods, Norwegian, Grundfos og Københavns Lufthavne. Prisen er stiftet af Berlingske Business i 2015. I år er the M List fundamentet for udvælgelsen.

    30. november 2017
  • Ny direktør til Dansk Reklame Film

    Nordisk Film-ejede Dansk Reklame Film har fundet afløseren for Theis Hector, der forlod direktørposten i september. Afløseren er hentet hos MTG, hvor han har været i 17 år.

    30. november 2017
  • Meget mere end faglig sparring

    Nogle ser et mentor-mentee-forhold som den enes ”afskrift” af den andens erfaringer. Sådan var det ikke for Klaus Vemmer og Christine Burmeister. Her blev ”livet” endevendt.

    28. november 2017
  • Ny CMO til bank-udfordrer

    Fintech-selskabet Lunar Way opruster med ny CMO. Hun er hentet i Dubai, hvor hun har været CCO hos Virgin Mobile. Hun har i øvrigt også tidligere været CEO i CBB Mobil.

    27. november 2017
  • Saint-Gobain får digital direktør

    Mikkel Josephsen er ny digital direktør (CDO) i Saint-Gobain Distribution Denmark og har ansvar for en online omsætning på tæt ved en milliard kroner. Han afløser Christian Agger, der er rejst videre til Satair.

    27. november 2017
  • Kreativ topprofil til GreyNordic

    Efter 15 år ude i den store verden, senest som partner og Executive Creative Director hos bureauet Anomaly i Amsterdam, er Martin Peters Ginsborg vendt hjem til DK – og en stilling som ny ECD hos UncleGrey & GreyNordic.

    24. november 2017
  • Fyr dog Michael Kristiansen TV 2

    Det er en skandale, at TV 2 ikke varedeklarerer Michael Kristiansen. Hvis der er skygge af mistanke om, hvem han taler på vegne af, er han komplet uegnet som en såkaldt neutral kommentator.

    22. november 2017
  • Health-rokade hos Ogilvy

    Et af Danmarks stærke Health-bureauer, Ogilvy Danmark, har mistet en af de drivende kræfter til den store London-afdeling, men opruster samtidig med bl.a. en Lundbeck-profil.

    21. november 2017
  • Iværksætter bliver delebil-CMO

    Delebil-virksomheden GreenMobility har ansat en ny CMO, der får fuld fokus på international ekspansion. Han kommer fra jobbet som CEO for det tidligere Newsio, som han også var med til at stifte.

    20. november 2017
  • Vil dine kunder anbefale dig?

    På en skala fra 0 til 10, hvor sandsynligt er det, at dine kunder vil anbefale dig til andre? Eller dine medarbejdere? Det spørgsmål er vi mange, der stiller os selv. Men ikke så mange, som faktisk burde.

    17. november 2017
  • Nike henter dansk topkreativ

    Robert Thomsen har skiftet København ud med Portland, og partnerskabet i et dansk bureau ud med rollen som Senior Creative Director hos sportsgiganten Nike. ”Muligheden for at komme ind hos Nike i en senior rolle var svær at modstå”, fortæller han.

    15. november 2017
  • Discovery napper Call me-profil

    Anthony Lim, der i sidste uge meldte sin afgang fra Call me, har fundet nye græsgange som marketingchef i Discovery Networks Denmark. 

    13. november 2017
  • Anthony Lim forlader Call me

    Danmarks bedst positionerede teleselskab Call me har ikke længere Anthony Lim som salgs- og marketingdirektør. Rygterne siger, at det er en udramatisk skilsmisse, men vi ved ikke, om han er fyret eller gået selv. Vi opdaterer artiklen.

    10. november 2017
  • Momondo napper bureau-profil

    Hotel- og rejsesøgemaskinen momondo fortsætter med at hente tunge bureau-profiler. Senest er We Love Peoples mangeårige digitale direktør kommet til som ny global digital director.

    07. november 2017