Courses tabs (CT)

  • PLAY skruer op for branded content

    Branded Content er i hastig vækst, og nu er to profiler hentet ind til et nyt indholdsteam, som skal styrke TV 2's streamingtjenste, PLAY, på området.

    15. januar 2018
  • Tekstlinjen klar med stjernehold

    Danmarks nye kreative uddannelse, Tekstlinjen, er tæt på at være klar til start. Undervisningsplanen er på plads og det samme er en perlerække af gæstelærere med stærke resultater til fælles. Se listen her.

    12. januar 2018
  • Kreativ oprustning hos Virtue

    Vice Medias kreative bureau, Virtue Scandinavia, har hentet nye kræfter hos AKQA London - og fået en ny Associate Creative Director, der er hentet i egne rækker.

    09. januar 2018
  • 727 henter ny CEO hos Stark

    Det er ikke ofte, at danske CMO’er avancerer op i stillingen som CEO, men det er sket for Jesper Gaarde. Og det er bureauet 727, der har hentet den erfarne marketer hos Stark, og sat ham ind som topchef.

    09. januar 2018
  • Ny kreativ top hos McCann

    McCann har fået ny Group Creative Director – en erfaren herre, der senest kommer fra en stilling som Creative Director hos Marvelous Nordic.

    04. januar 2018
  • Fornem film for Fitness World

    Produktionsselskabet Honeytrap har vokseværk. En ny instruktør er indlemmet, og det er Peter Riis, der debuterer med en æstetisk fortælling for Fitness World. Reklamebureauet Ocean Agency er partner på opgaven.

    04. januar 2018
  • Bureau hyrer Danske Bank-profil

    De danske specialister i app-udvikling, Nodes, opruster med Jacob Quorp Matthiesen, der skal være ny chef for Aarhus-kontoret. Han kommer fra Danske Banks IT-afdeling.

    03. januar 2018
  • Ny adm. direktør for Danske Medier

    Morten Langager, der senest har haft ansvaret for kommunikation, marketing, public affairs og CSR hos KMD, bliver ny adm. direktør for Danske Medier, når Ebbe Dal går på pension.

    02. januar 2018
  • Advice styrker ledelsen

    Claus Leinøe er fra i dag ny kontaktchef hos Advice. Han bliver en del af den kommercielle ledelse og skal udvikle ”the magic connections” hos kunderne.

    02. januar 2018
  • Dansker er årets designer i Kina

    Timothy Jacob Jensen, chefdesigner og CEO for Jacob Jensen Design, er udnævnt til årets designer af et kinesisk tidsskrift med en ganske stor læserskare.

    22. december 2017
  • Din hjerne afslører dig

    Nu mener forskere at kunne forudsige vores adfærd ved at måle ”hjernens tilstand.” Valg af kendte og ukendte brands drejer sig i høj grad om, hvorvidt hjernen er i en ”deterministic” tilstand.

    20. december 2017
  • Greys danske top-kreative i fin jury

    En af verdens mest hæderkronede reklamefestivaler, New York Festivals Advertising Awards, har fundet de 21 første medlemmer af årets Executive Jury, heriblandt danske Per Pedersen fra Grey.

    20. december 2017
  • To danske profiler i fin jury

    New York-festivalen AME Awards, der belønner målbar effekt af kreative marketingløsninger fra hele verden, har udpeget to danskere til at sidde med i 2018-juryen. De kommer fra hver sit yderst prisbelønnede bureau.

    19. december 2017
  • I 2018 er CMO’en de facto COO

    Marketers bliver CEO’ens trusted advisor, og Kotlers fire P’er vil ændre sig radikalt. Det er to af de hoved-tendenser, CMO’erne bør tage ad notam efter nytår, mener Per Hyldborg fra SAS Institute.

    19. december 2017
  • Kreativ i spidsen for musikbureau

    Volume skruer op for kreativiteten og skifter ud på direktørposten. Hidtidig kreativ direktør, Johannes Dybkjær Andersson, indtager nu hjørnekontoret i musikbureauet, der netop har føjet Tivoli til kundelisten.

    15. december 2017
  • Fagligheden er nøgleordet

    Bogen the M List er sendt til trykkeriet, og den lanceres til januar. Både Styregruppen og the Advisory Board har hentet ekstra referencer ind, hvis der var tvivl om en kandidat. ”Kandidaterne er tjekket og krydstjekket,” lyder det.

    14. december 2017
  • Kudos ansætter brand-ekspert

    Vi har haft et forrygende år med stigende toplinje og fire nye kunder. Desuden har nogle af vore eksisterende kunder trådt lidt ekstra på speederen, så vi har behov for at opruste med yderligere branding-kompetencer, siger Jonas Rugaard.

    14. december 2017
  • Ogilvy henter dansk topkreativ

    Efter tre år udenlands skifter Katrine Jo Madsen Paris ud med København. Og TBWA DAN Paris med jobbet som Associate Creative Director hos Ogilvy Danmark. ”Jeg glæder mig til at være med til at forme det nye Ogilvy”, fortæller hun.

    13. december 2017
  • Konsulenter hyrer bureau-profil

    Valcon har oprustet inden for digitale services og rådgivning ved at hyre en tidligere CEO for markante danske digitalbureauer som Framfab, SoftwarePeople og Hello Group.

    12. december 2017
  • Reklamemand – nu som tandlæge

    Tidligere kreativ direktør hos Advance, Morten Kirckhoff, er sammen med rejsemakkeren Jan Elhøj blevet sit helt eget brand med over 20.000 solgte fotobøger. Netop nu er duoens fjerde bog på gaden – og denne gang krævede enkelte fotos en lidt utraditionel tilgang.

    12. december 2017