Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Konsulenthus hyrer kreativ profil

    E-commerce-specialisterne hos Impact, der hjælper virksomheder med at designe og udvikle deres handelsplatforme, har hyret Michael Nilsson som ny Creative Director. Han har en fortid hos bl.a. Kontrapunkt, Vertic og Make.

    09. juli 2018
  • Mindshare hyrer ny kreativ direktør

    Mindshare opruster yderligere i den kreative afdeling, da Peter Dubineko – der tidligere har været i en perlerække af danske reklamebureauer – er hentet ind som ny kreativ direktør.

    29. juni 2018
  • Dansker ny topchef for UM i Asien

    Kasper Åkerlund rykker efter at have skabt stærke resultater på kontoret i Hongkong op i IPG Mediabrands-hierarkiet som nyudnævnt topchef for mediebureauet UM på 13 markeder i APAC-regionen.

    28. juni 2018
  • VICE skifter nordisk CEO – og navn

    Mediehuset VICE i Norden får ny CEO og skifter samtidig navn til VICE Nordic. Den tidligere topchef Frederik Andersen bliver i bestyrelsen og vil fortsat arbejde med nogle af VICE og Virtues største partnere. 

    28. juni 2018
  • Ny bestyrelse til Creative Circle

    Foreningen bag Nordens største kreative award - Creative Circle -  har fået ny bestyrelse efter generalforsamlingen. Det betyder farvel til to og goddag til to. Formand og næstformand fortsætter på posterne. 

    27. juni 2018
  • Hvem er Danmarks bedste marketers?

    Dette års Advisory board til The M List er på plads, og igen i år melder en række stærke erhvervsprofiler sig klar. Som sidste år er der nu mulighed for at indstille kandidater til listen, selv om det er bogens Advisory Board, der som altid har final cut.

    26. juni 2018
  • Bureau-direktør klar med ny bog

    Mikkel Jønsson, der debuterede som romanforfatter i fjor, er nu aktuel med en opfølger. Livet som forfatter går godt i spænd med jobbet som direktør i reklamebranchen, mener han.

    22. juni 2018
  • Marketing-profil får globalt topjob

    Heidi Lindegaard, der har over 20 års erfaring fra tunge marketing-poster hos bl.a. IBM og Mærsk Line, er udnævnt til global CMO for design- og teknologiudviklings-virksomheden Cogniance, som en dansk serieiværksætter står bag.

    19. juni 2018
  • Hybrid-bureau opruster igen digitalt

    Cool Gray, der foretrækker at kalde sig selv et hybrid-bureau, fortsætter den digitale oprustning. Senest er fire profiler hentet til bureauet i ét hug.

    19. juni 2018
  • Legoland-profil går til musikken

    Festivalkoncernen Down The Drain Group, der bl.a. står bag aarhusianske NorthSide og fynske Tinderbox har hentet Legolands Head of Marketing ind som ny kommerciel chef.

    07. juni 2018
  • Bureau skifter ud i ledelsen

    Adm. direktør Janna Sundewall forlader Geelmuyden Kiese (GK) og overlader styrepinden i den danske afdeling til Karne Lykkebo. Desuden udnævner bureauet Mikkel Salgaard Bendtsen til ny partner i København.

    07. juni 2018
  • Sir Martin er tilbage

    Martin Sorrell har etableret et selskab på Jersey, S4, og via det overtaget det børsnoterede Derriston Capital. Nu er den tidligere WPP-CEO tilbage, og han agter at etablere et nyt multinationalt komm-netværk.

    02. juni 2018
  • Stjerne-instruktør til Honeytrap

    Produktionsselskabet Honeytrap har haft et godt og travlt år og udvider nu porteføljen med et af de store navne i dansk reklamefilm. Han er bl.a. kendt som instruktør på reklamer fra Nike, Samsung, Peugeot og Gillette.

    24. maj 2018
  • Kendis-bureau får ny direktør

    Bureauet Butter, der blev stiftet i 2015 af de to nattelivs-entreprenører Simon Frank og Simon Lennet, har fået ny CEO. Hun er, siger den tidligere CEO, ”bramfri og grænsesøgende” – og dermed et perfekt match til bureauet.

    22. maj 2018
  • Bureau opruster på data-fronten

    Sunrise fintuner sit mantra, repekt for effekt, med en ny Head of Insights. Han er hentet hos bureauets nye strategiske samarbejdspartner UserTribe.  

    22. maj 2018
  • Passions-projekter fylder tanken op

    Hos New Land dyrker instruktørerne passions-projekter ved siden af reklamefilmene. Det nyder bl.a. talentet Jeppe Kolstrup godt af, og New Land får også noget ud af det.

    17. maj 2018
  • Georg Jensen styrker marketing

    Design-virksomheden Georg Jensen opruster på marketing-fronten med en ny Head of Content, hentet hos Saxo Bank.

    16. maj 2018
  • Hans-Ulrik Longhi er gået bort

    En af de sidste store Ad Men, Hans-Ulrik Longhi, har forladt os. ”So Longhi”, siger hans ”elev” og efterfølger Jacob Hastedt med disse mindeord.

    08. maj 2018
  • Ny chefredaktør til Markedsføring

    Det er bedst at innovere i opgangstider, snarere end at handle med pistolen for panden. Derfor søger vi en ny redaktør til Markedsføring og markedsforing.dk, mens vi har overskud, siger Pernille Wendel Mehl, den nyvalgte bestyrelsesformand.

    07. maj 2018
  • Reklamelinjen åbner i Aarhus

    Under faglig ledelse af de tre mest prisvindende kreative i Jylland åbner Reklamelinjen i Aarhus, hvor den bliver budt velkommen på bureau- og kundeside.

    04. maj 2018