Balleby & Grumsen hedder et nystartet bureau, der vil slå sig på mobil markedsføring.
Stifterne er to gamle legekammerater, som de selv siger det, nemlig Peter Grumsen, tidligere administrerende direktør i 727 CPH og Finn Balleby, senest kreativ chef i Bark Copenhagen.
De to herrers bureau vil satse på mobil markedsføring, og de samarbejder med Releaze om mobile applikationer.
De første kunder er i hus. Balleby & Grumsen skal sælge bannere og lave løsninger til brugerdrevne communities som tjekbenzin.dk. Yderligere kunder er Nike, nationen!Cup, Stimorol og Cadbury.
Startspringet sker fra iPhone, mens bureauet i denne uge lancerer applikationer til almindelige mobiltelefoner.
– Det er nu, tiden er inde til at rykke på dette område. Vi er oppe på hastigheder, der gør det interessant. Vi vil være blandt de første, der gør noget alvorligt ved området, og tror på, at mobil markedsføring bliver det helt store, siger Peter Grumsen.
Han og Balleby har tidligere arbejdet sammen og har længe leget med tanken om at gå sammen i et bureau - og idé blev til alvor for en måned siden.
Det var lysten, der gav udslaget, og Peter Grumsen afviser, at der er drama bag deres exit fra deres gamle arbejdspladser.
De to direktører har foretaget deres første ansættelse i form af projektleder Cho-Mee Kristensen, som har taget vejen fra 727 CPH sammen med Peter Grumsen.