Det blot halvandet år gamle reklamebureau Anew, skifter ud i partnerkredsen, der hidtil har bestået af Mads Duzenius Christensen, Rune Degett og Mathias Birkvad med en tredjedel ejerskab hver.
De tre partnere har efter fælles overensstemmelse indgået aftale om at købe Mathias Birkvad ud af selskabet, idet parterne havde forskellige holdninger i forhold til hvilken vej, bureauet skulle fremadrettet.
Anew, der holder til på Kongens Nytorv, kommer dog ikke til at stå uden strategisk direktør, for allerede den 1. november indtager Jesper Fuglsang den post.
Han kommer fra en stilling som strategisk direktør på mediebureauet Maxus, og tanken er, at han indtræder i partnerkredsen hos Anew.
- Vi kender Jesper gennem vores samarbejde på Fullrate, som både vi og Maxus arbejder for, og der har været god kemi og fælles forståelse mellem os allerede fra dengang, vi vandt kunden i et pitch sidste efterår, fortæller Anews direktør Mads Duzenius Christensen.
Han afviser, at de tre partnere skulle være røget uklar med hinanden, eller skiltes i vrede, men erkender, at man ikke var enige om, hvor forretningen skulle hen.
- Jeg har kun positivt at sige om Mathias rent fagligt. Han er super dygtig til det han laver, men vi manglede nok en profil på bureauet, der sammen med mig kunne gå mere direkte på bolden i forhold til at drive nye opgaver ind. Jesper Fuglsang har den brede kontaktflade i forhold til kunderne, og med hans mediebureau-baggrund er det oplagt, at han skal have en særdeles kundevendt rolle, siger Mads Duzenius Christensen og tilføjer:
- I de første halvandet år har vi opbygget Anew til en solid forretning med en masse gode kunder. Men vi ved, at potentialet er endnu større, så det er vigtigt for os at partnerkredsen rummer folk med stor ildhu og et stort drive, hvis vi skal nå vores mål. Vi er sikre på, at Jesper er den rette mand, så set med vores briller er det her en offensiv satsning.
Anew har ud over Fullrate også kunder som bl.a. Georg Jensen og Basisbank på kundelisten. Bureauet huser i øjeblikket seks medarbejdere, og lokalerne på Kongens Nytorv er begyndt at stramme lidt over skuldrene.
- Vi leder i øjeblikket efter lokaler, hvor vi kan være lidt flere, for vi forventer at vokse – også på medarbejdersiden i det kommende års tid, siger Mads Duzenius Christensen.
Lige nu er bureauet i gang med et større projektarbejde for en organisation under Dansk Industri, og pipelinen ser god ud.
- Vi er vokset med 100 procent på omsætningen i forhold til sidste år, og som det ser ud nu ligger vi til en vækst på omkring 40 procent til næste år, siger Anews direktør.
Mathias Birkvad har efterfølgende skrevet kontrakt med Robert/Boisen & Like-minded, hvor han bliver ny digital director efter Anders Wik, som rykkede til Halbye Kaag JWT i august.