Telegiganten YouSee fik sig en plet på brand-renomméet, da danskernes TV-skærme gik i sort selveste Nytårsaften - lige midt i Hendes Majestæts tale.

Senere på året kom bl.a. PostNord, Jensens Bøfhus, SKAT, Ryanair, LEGO, Hummel og DBU ud i forskellige former for stormvejr – og så vil 2017 nok især blive husket for de mange ”mærke”sager.

I løbet af efteråret viste det sig således, at det ikke kun var i Hollywood, man følte sig frem: Fx famlede man i Alternativet lidt rundt op mod kommunalvalget, mens man spurgte sig selv, om gentagne sex-krænkelser mon var blevet passende håndteret.

Reklamemand og tekstforfatter Carmichael Billingsley, alias Comicus & Co, har for femte år i træk samlet en perlerække af sine humoristiske streger og satiriske svirp til årets små og store begivenheder - primært på branding-fronten - til Markedsførings læsere.

Du kan se og hente årets streger ved at klikke på linket her - og ellers lægger Carmichael Billingsley også sine værker ud på sin Facebook-side, hvor du løbende kan finde nye, aktuelle Comicus & Co-tegninger.

Og dermed er det blevet tid til, at vi her fra Markedsførings redaktion siger tak for 2017 til vores læsere: Vi ønsker jer alle Glædelig Jul og Godt Nytår - og vi glæder os til at levere masser af nyheder og inspiration til jer igen i 2018.

Vi er tilbage med nye historier, artikler, klummer og nyhedsbreve onsdag den 3. januar.