Reklamefestivalen Eurobest, som af nogle kaldes EM i reklame, tiltrækker ikke den store opmærksomhed blandt danske bureauer.

I hvert fald ikke, hvis man sammenligner med vores nordiske brødre.

I år har 60 danske arbejder meldt sig til konkurrencen, hvilket er markant færre end særligt Sverige (463) og Norge (188).  Finland (74) er vi (næsten) på niveau med.

Alligevel er det fremgang  i forhold til i fjor, hvor 52 danske bidrag deltog i konkurrencen.

De danske bureuaer er mest interesserede i film- og printkategorierne.

De danske bidrag fordeler sig på kategorier som følger – med sidste års bidrag i parentes:

 

Film 17 (22)

Print 12 (6)

Outdoor 2 (6)

Interactive 11 (4)

Direct 0 (2)

Media 6 (0)

Promo/Activ. 4 (1)

Design 3 (9)

Integrated 1 (2)

Mobile 1 (2)

Craft 1 (1)

Craft: Film 1 (0)

Branded cont. 0 (0)

Craft: Print 0 (0)

Radio 0 (0)

PR 2 (0)