Airbnb er blevet yderst populært i Danmark, og nu vil verdens største markedsplads for udlejning og booking af overnatningsmuligheder styrke positionen yderligere herhjemme.

Til den opgave har Airbnb valgt kommunikationsbureauet Morsing, som tidligere har hjulpet andre af tidens ”disruptive” brands med at slå igennem i Dannevang.

Hos Morsing er Airbnb ikke kun på konsulenternes læber, når der tales om weekendture og storbyferier.

Bureauet, der til dagligt arbejder for brands som Panasonic, AOL, innocent, Weibel Scientific og Atea, har nemlig føjet Airbnb til listen over nye beboere på bureauet – ikke blot i Danmark, men i hele Norden.

Stolthed hos bureuaet

- Jeg er stolt af, at vi har været i stand til at tiltrække så prominent et brand til vores bureau, og det er uden tvivl en vigtig milepæl for os. Vi er et ægte nordisk bureau, og vores oplevelse er, at vi bringer noget anderledes til bordet. Ligesom når du skal være en god vært, lægger vi som bureau vægt på nærvær, ærlighed og personlig kommunikation, og det ser ud til at virke, siger Finn Morsing, adm. direktør i Morsing PR.

- Airbnb er blevet mainstream her i landet, og vi kan ikke få armene ned af begejstring. Vores vigtigste opgave bliver at fortælle historien om et deleøkonomisk succesprojekt, der begejstrer mennesker over hele verden – og giver dem autentiske og lokaler oplevelser i en grad, der aldrig har været set før, fortsætter han.

På tværs af Norden

Hos Airbnb skorter det ikke på roserne til den valgte danske bureaupartner.

- Morsing imponerede os med deres forståelse af vores brand, og hvordan vi arbejder, siger Hannah Cadwallader, kommunikationsansvarlig for EMEA hos Airbnb.

- Desuden kunne vi rigtig godt lide den måde, de udfordrede os på med en kreativ tilgang til kommunikation på det lokale marked, fortsætter hun.

Ifølge Finn Morsing er det netop bureauets evne til konstant at udfordre sig selv, der giver bonus. Det er nemlig langt første gang, at kommunikationsbureauet fra Østerbro tiltrækker brands, der har sat sig for at vende op og ned på veletablerede (og måske en anelse fastlåste) markeder.

Kunden er vundet i tæt samarbejde med Northern Link PR i Norden.

Morsing PR er den danske respræsentant for det nordiske netværk, som i fælleskab løser opgaver for kunder inden for især it og tech, nye medier i bred forstand og disruptive brands.

Tidligere på året vandt bureauet fx den globale mediegigant og -konglomerat AOL, som Morsing repræsenterer i hele Norden i samarbejde med Northern Link PR i Sverige, Norge og Finland.