I den femte udgave af Festival of Media Global Awards er der dansk islæt i juryen i skikkelse af Jan Worre Pedersen, der er Senior Director of Marketing Excellence hos Arla Foods.

Festival of Media Global Awards fokuserer på mediebureauer, og bliver af nogle betragtet som den del af reklamebranches svar på Cannes Lions.

Jan Worre Pedersen bliver medlem af en jury, der skal bedømme bidrag fra hele verden i 16 kategorier, heriblandt to nye.

Juryens formand bliver Ben Jankowksi, der er Head of Global Media hos MasterCard, og brands som Avon, Nestlé, AB-Inbev, Colgate-Palmolive, Sonae, Accor, Intel og Unilever.

Dansk succes i fjor

Den danske afdeling af OMD høstede i øvrigt masser af hæder ved sidste års prisuddeling, hvor mediabureauet vandt kategorien ”Best use of Mobile” for deres mediaarbejde i forbindelse med ”Coin Hunting”-kampagnen for McDonald's. En kampagne, som reklamebureauet DDB i øvrigt stod bag.

Kampagnen blev også præmieret i kategorien ”Best use of emerging Technology”.

Sidste år deltog 870 arbejder fra over 50 lande, og du kan læse meget mere om ” The Festival of Media" her.