I dag indvier astronautlegenden Buzz Aldrin ”AXE Apollo Space Academy" (A.A.S.A).

Det er startskuddet til en lanceringskampagne for en ny duft fra deodorant-brandet Axe ved navn Apollo. Blikfang heri er så absolut klodens 2. mand på månen, Buzz Aldrin.

Det hele skal munde ud i, at Axe rekrutterer 22 unge fra hele verden til en rumrejse.

- At alle skal have mulighed for at rejse i rummet, er det naturlige næste skridt i menneskehedens udvikling. Jeg er glad for, at Axe giver de unge chancen for at opleve noget af det, jeg har oplevet i rummet, siger Buzz Aldrin ifølge en pressemeddelelse.

Planen er, at kampagnen skal involvere unge med drømme om en rumrejse fra hele verden, og konkurrencen er åben for alle at deltage i.  Det betyder naturligvis, at også danske unge får mulighed for opleve det til lejligheden opfundne slogan: ”Rejs ud som en mand, kom hjem som en helt” på egen krop.

Alle danskere over 18 år kan fra i dag oprette en astronautprofil på kampagnesiden og måske komme blandt dem, der kommer på en tur ud i rummet.

Her skal de fortælle, hvorfor netop de bør komme en tur ud i rummet. På siden kan venner og andre så stemme på astronautkandidaterne.

12 danskere får chancen

Herefter vil i alt 12 astronautprofiler i Danmark deltage på ”AXE Space Camp Danmark”, hvor deres psykiske og fysiske formåen bliver sat på en prøve. Vinderen herfra går videre til finalen på AXE Global Space Camp i Orlando, Florida, i efteråret 2013, hvor de 22 rumrejsende til sidst udvælges.

- Lanceringen af ​​AXE Apollo er den største og mest ambitiøse lancering i AXE’s 30-årige historie. For første gang nogensinde lancerer vi en global konkurrence samtidigt i mere end 75 lande og giver millioner af mennesker chancen for at vinde den mest storslåede oplevelse på jorden. En tur til rummet. Ja, det virkelige rum, siger Tomas Marcenaro, Global Vice President for AXE.

Kampagnen håndteres på mediedelen, Facebook og web herhjemme af mediabureauet Mindshare, mens Lund Public Relations står for PR-delen af kampagnen. Derudover er eventburauet BSP Marketing også involveret i kampagnearbejdet.