Hos Danmarks største kommercielle tv-station, TV 2, blev formatet AFP – Advertiser Funded Programming – lidt af et hit i fjor, hvor blandt andre Falck og Galbani kastede sig over den nye annoncemulighed.

Udviklingen fortsætter i år, hvor TV 2’s store dramasatsning, ”Badehotellet”, nu har fået Arbejdernes Landsbank som AFP-partner.

Over 1,5 mio. danskere fulgte med i livet på hotellet i første afsnit af serien, og andet afsnit, der blev sendt på TV 2 i mandags, blev fulgt af over 1,6 mio. seere.

Banken er som udgangspunkt gået ind i partnerskabet som en del af bankens strategi om at støtte dansk kultur.

- TV 2s nye serie giver os et interessant, historisk tilbageblik på Danmark i 20’erne – en vigtig og historisk epoke, som har været med til at definere os som samfund. Og så giver vores investering i partnerskabet os naturligvis god eksponering overfor en bred og vigtig målgruppe, siger Peter Froulund, kommunikations- og marketingdirektør i Arbejdernes Landsbank.

Aktivering i filialerne

På TV 2 er AFP-ansvarlig, Ann Forup, glad for samarbejdet.

- Med Arbejdernes Landsbank har vi fundet en AFP-partner med netop dét værdisæt, vi finder relevant og passende til ”Badehotellets” univers, og banken er på den måde en ideel partner, der underbygger vores egen kommunikation omkring serien. Og et godt AFP-samarbejde handler netop om at finde frem til naturlige værdifællesskaber, siger hun.

Arbejdernes Landsbank bruger bl.a. ”Badehotellets” univers i kommunikationen med sine kunder og med potentielle nye kunder. I aftalen ligger bl.a. et skiltesponsorat på serien, og banken aktiverer desuden partnerskabet ude i alle filialerne.