Er det en parabol? Er det en skydeskive? Nej, det er såmænd bare et musiksystem, og det hedder BeoPlay A9.

Bag det står danske B&O, eller snarere den danske virksomheds ”billig-brand”, B&O Play, der blev lanceret for snart et år siden. Det med billig skal tages med et gran salt, da musiksystemet trods alt er forsynet med en prislap på næsten 15.000 kroner.

Nu har B&O så hevet en designpris, ”IF product design award 2013”, hjem for BeoPlay A9.

Det er en international pris for design, hvor juryen vurderer ud fra blandt andet kvalitet, valg af materialer, graden af innovation, funktionalitet, ergonomi og meget mere. BeoPlay A9 blev valgt blandt 3.011 tilmeldte produkter.

Flere priser til B&O Play

BeoPlay A9 modtog iøvrigt for nylig også  prisen for “Best of Innovations” indenfor High Performance Audio kategorien ved CES 2013 Innovations Award. Derudover blev B&O Play også hædret ved Beep messen 2012, hvor Beolit 12 modtog prisen for ”Bedste Danske Gadget 2012”.

- Det er en stor ære at BeoPlay A9 har modtaget endnu en prestigefuld design pris, og det glæder os meget, at BeoPlay A9 er blevet så vel modtaget, efter den er blev lanceret i oktober i år, siger Henrik Taudorf Lorensen, der er VP for B&O Play.

Han fortæller, at B&O hyrede Øivind Aleksander Slaatto, som har en stærk interesse indenfor musik,  for at skabe et design der skulle minimere visuel støj mest muligt.

- Resultatet er BeoPlay A9 med overlegen lyd og et rent grafisk look som ydermere er intuitiv at bruge, mener han.

Du kan læse mere om designprisen her.