Reklamebureauet Clan B er i luften med et nyt reklameunivers for det TDC-ejede teleselskab Onfone, hvor ”Strisseren fra Samsø”, Lars Bom, fortsat er blikfang.

Det nye univers kommer i kølvandet på, at TDC i efteråret lancerede en ny mærkevarestrategi, der bl.a. betød, at Onfone blev en del af TDC’s hidtidige kabel-tv og internetforretning YouSee.

Onfone-brandet overlevede ændringen – i modsætning til mobilbrandet M1 – og det er denne strategiske sammensmeltning, som Onfones nye reklameunivers skal afspejle.

Det betyder bl.a., at mobilkunder hos Onfone fremover kan få lidt mere ud af mobilen i form af indhold som musik og underholdning, som YouSee har rettigheder til.

– På mandag lancerer vi for alvor Onfones nye univers og identitet i form af en kampagne på TV, outdoor, print og online, der bliver første step i mod Onfones nye position, siger Nicolai Galal, kreativ direktør i Clan B.

Onfones nye univers, som du selv kan se her, drager ifølge Nicolai Galal nytte af YouSees velkendte striber, men i Onfones blå nuancer.

– Det forklarer intuitivt sammenlægningen. Logo / payoff, Onfones produkter samt website er endvidere ændret for at understøtte Onfones nye position som udbyder af telefoni og underholdning, siger Nicolai Galal.

Lars Bom er som nævnt fortsat en del af Onfones univers, men "strisseren" får fremover et helt nyt twist. Kampagnen indledes således med det reklamespot, der slår fast, at Onfone nu er en del af YouSee, som du kan se i toppen af artiklen.