Det er en stærk kapacitet, Brødrene Dahl sætter i spidsen for kædens markedsføring og kommunikation.

Charlotte Jantzen har gennem de seneste ni år haft ansvaret for marketing flere steder i detailsektoren, senest som marketingchef i Profil Optik og før det i en tilsvarende rolle i Coop i henholdsvis Kvickly og Dagli’Brugsen.

Hun har også lang erfaring fra bureaubranchen, hvor hun gennem 17 år har beklædt stillinger som projektleder i bl.a. Propaganda-McCann, Halbye Kaag JWT og D’Arcy.

Netop erfaringen fra både butiksleddet og bureausiden er et stort plus for Brødrene Dahl.

Grossisten, som er en af landets førende digitale frontløbere med flere e-handels- og omnichannel-priser i skabet, har 52 butikker på landsplan og ønsker at opruste offline-kommunikationen.

Vil sikre en rød tråd i kommunikationen

En af Charlotte Jantzens vigtigste opgaver bliver derfor at styrke samarbejdet mellem salg og marketing. 

– Brødrene Dahl har været utrolig dygtig til at skabe et omnichannel-univers, som giver kunden den samme gode kvalitetsoplevelse, uanset om han handler med os online eller i den fysiske butik, siger Charlotte Jantzen.   

– Den tankegang skal vi videreføre og styrke i markedsføringen. Der skal være en tydeligere rød tråd i kommunikationen, og frem for alt skal de kommunikationsværktøjer, vi skaber, være brugbare og give mening for medarbejderne i salgsleddet.

– Vi kan ikke sidde og tænke os til i marketing, hvad der virker ude i butikkerne. Derfor er en af min første opgave at etablere et stærkere samarbejde med medarbejderne, der står og sælger produkterne og ved noget om dem,

Det er et sceneskift for Charlotte Jantzen at skulle kommunikere til VVS-segmentet. Hidtil har karrieren stået på B2C-kommunikation, men det ser den nye marketingschef i Brødrene Dahl kun som en fordel.

– Brødrene Dahl er en grossist, der henvender sig til det professionelle marked, men det er også en detailkæde, der henvender sig til sine kunder i øjenhøjde og har et ekstremt stærkt fokus på kundeservice og kundeoplevelser. Her kan jeg bidrage med vigtig erfaring og struktur, slutter Charlotte Jantzen.