Der er voldsom ild under kedlerne i content-specialisterne Brand Movers, der er søster-selskab til Media Movers og Native Advertising Institute.

Bureauet er fordoblet i størrelse hen over 2017, og nu flytter bureauet til nye lokaler og 850 kvadratmeter i Carlsberg byen.

– Vi har faktisk to nye medarbejdere, der flytter ind i næste uge, og ingen skriveborde til dem, så vi kan ikke længere sidde på hænderne, siger Jesper Laursen, stifter og ejer af Brand Movers.

Sidde på hænderne gør de nu næppe. Ifølge Børsens gazelle-opgørelse er Brand Movers det hurtigst voksende unge danske bureau med en vækst på 550 pct. over de fire år, gazellerne måles over.

– Nu behøver man ikke gå amok over det, fordi de store, veletablerede bureauer har jo ikke en chance for at blive nævnt i den sammenhæng. Vi er gazeller, fordi udgangspunktet var beskedent, men undervejs har vi trods alt haft sorte tal konstant.

Kunderne er strømmet til

Men at gå fra 12 medarbejdere til 25 på 12 måneder er jo godkendt? Kan du forklare det?

– Kunderne er strømmet til, uden at vi har ændret radikalt på noget som helst. Vi bliver blot lidt mere professionelle år for år, og omdømmet spreder sig. Nu arbejder vi for kunderne i otte lande, og vi får flere og flere opgaver ind hver måned.

Seks nye, store kunder har valgt Brand Movers som partner det seneste år?

– Ja, det er vi meget, meget taknemmelige for, men det havde vi ikke kunnet forudse, hvis du havde spurgt mig for 12 måneder siden. Selve antallet er fint, men det vigtigste er nok, at vi får opgaver i flere markeder, og projekterne er tunge og komplicerede, så alt i alt er det en stor cadeau til medarbejderne.

Eksempler?

– Vi er fx i gang med at rulle VELUX Modular Skylights ud i otte markeder, og Satair, som er et Airbus-selskab, ud internationalt. Egetæpper hjælper vi også på flere markeder, så det er reglen, snarere end undtagelsen, at vi får spændende opgaver på tværs af mange grænser.

Tværfaglige løsninger vokser

Og er der andet end det internationale snit, der har ændret sig?

– Ja, projekterne er gået fra at have et snævert content-fokus til at blive mere forretningskritiske. Vi arbejder både med marketing- og salgsafdelingerne og en større del af kunderejsen i stort set alle projekter, og så er vi blevet væsentligt mere data-tunge.

Hvad med fremtiden? Nu har du jublet nok over fortiden.

– Ja, men så skal jeg passe på. Med de kontrakter, vi har landet på det seneste, er det dog ret sikkert, at vi fordobler omsætningen fra 2017 til 2018, og hvis der ikke sker noget rigtig grimt, så mere end fordobler vi også bundlinjen i år.

– Men lige nu skal vi have 2017 regnskabet på plads, og det er ualmindelig nydeligt. Mon ikke revisoren synes det samme?

Så du er tilfreds?

– Hvis vi fordobler top- og bundlinjen og går fra 12 til 25 medarbejdere fra 2016 til 2017, og 2018 tegner til at fortsætte, som året er begyndt, ville jeg være et skarn, hvis jeg ikke var meget glad, slutter Jesper Laursen.

Er du i øvrigt interesseret i inspiration og cutting edge viden inden for content delen af kommerciel kommunikation, er Clever Content konferencen noget for dig.