Den mest populære app i Danmark – lige efter Facebook – hedder MobilePay, og nu har app’ens knap fire millioner brugere fået et nyt design at navigere rundt i.

Bag designet står den nye bureau-konstellation Hello Great Works, der kom til verden i oktober sidste år, da den nordiske bureaugruppe The North Alliance (NoA) købte Hello Group og fusionerede bureauet med det eksisterende Great Works – deraf det nye navn.

Det langvarige samarbejde mellem Hello Group og MobilePay har betydet, at processen for udvikling af det nye app-design har været gnidningsfri, siger Thomas Høgild, Lead Experience Designer, Hello Great Works, og tilføjer om det nye look:

- Vi har designet en friktionsløs og velintegreret brugeroplevelse, der fremstår som en naturlig progression af det tidligere design. Det nye design er dertil garant for en mere intuitiv og social brugeroplevelse – uden at nuværende funktionaliteter kompromitteres.

En smule nervepirrende

Det nye app-design kommer som en naturlig følge af, at det populære mobilbetalings-system i efteråret 2017 blev udskilt som et selvstændigt selskab.

Oprindelig blev MobilePay etbaleret af Danske Bank, men i slutningen af 2016 åbnede man for partnerskaber med stort set alle danske banker - og siden kom udskilningen, som altså også skabte behov for at skabe ny visuel identitet.

I forbindelse med selvstændigheden kom først et nyt logo, skabt af det digitale designbureau 1508, og nu er altså også app-designet ændret.

- Det har været en spændende rejse. Vi har, i samarbejde med Hello Great Works, skabt en sammenhængende overgang fra det gamle velkendte til vores nye visuelle identitet, som jeg er sikker på vores brugere vil tage godt imod, siger Jeanette Hertzum, der er Head of MobilePay Solutions and Journey Development hos MobilePay, og tilføjer:

- Det er selvfølgelig altid en smule nervepirrende at skulle ændre ved et design, som vi ved, folk er glade for, men vi har følt os godt hjulpet og er meget tilfredse med det endelige resultat.