Der er stor og voksende interesse for at kæde virksomheder og brands sammen med musikkens verden, og den interesse kommer musik- og marketingbureauet Volume til gode.

I disse dag kan bureauet fejre sin første fødselsdag, og det sker til de optimistiske toner af både nye kunder, ny kommunikationschef – og et nyt såkaldt ”advisory board”.

Den seneste kundetilgang tæller eksempelvis Bilka, Selected, Garmin, Malmø Kommune, Hi-Fi Klubben, Telia og bandet Mew – og flere bliver offentliggjort i de kommende måneder, oplyser bureauet.

Desuden har bureauet ansat Danni Travn som kommunikationschef. Han har de seneste 10 år fungeret som journalist og presserådgiver i og omkring musikbranchen.

Og endelig er der nedsat et advisory board, som samler nogle af Danmarks stærke profiler inden for branding, kommunikation og kunst.

Blandt navnene finder man Jan Christensen, der er external communication manager i Lego Koncernen, Palle Finderup Diederichsen, der er head of MediaCom Beyond Advertising, Mikkel Drucker, der er head of consumer market hos Telenor, og Jesper Thomsen, der er creative director hos Zupa Recommended – hvor Volume i øvrigt også har adresse.

Adm. direktør i Volume, Martin Buck Hegaard, siger:

- Volumes opgave er at bygge bro mellem de skabende kunstnere og erhvervslivet for at skabe projekter, der både skaber indtjening til parterne og giver mening for deres fans. Det kræver adskillige nye former for dialog og kommunikation, og de er vigtige at gribe nu, hvor forretningsmodellerne omkring salg af fysiske produkter kollapser.

Om advisory boardet siger han:

- Det matcher den virkelighed, kunstnere skal manøvrere i fremover. Vi har sikret os Danmarks måske skarpeste blik på det kreative produkts placering i den kommercielle virkelighed, og på hvordan community marketing ændrer dialogen med forbrugerne.  

Volumes advisory board består fra 1. januar af :

Jesper Thomsen – creative director, Zupa Recommended

Jan Christensen – external communication manager, Lego Koncernen

Palle Finderup Diederichsen – head of MediaCom Beyond Advertising 

Carla Cammilla Hjort – founder & CEO, Art Rebels 

Nick Price – studio communications manager, IOInteractive 

Mikkel Drucker – head of consumer market, Telenor 

Christian Schwarz Lausten – owner, Seismonaut

Volume blev grundlagt i 2012 af adm. direktør Martin Buck Hegaard og kreativ direktør Johannes Dybkjær Andersson. Bestyrelse og ejerkreds består af Jacob Houlind (Nordisk Film TV), Rasmus Ibfelt (e-Types) og Jens Lernø Storm (Vertic).

Volume spiller en væsentlig rolle i håndteringen af blandt andet Local Heroes, Øresundsfestival, Selected Music og KarriereKanonen. Det kan du læse mere om på bureauets Facebook-site her