Da danskerne på J-Dag den 2. november kastede sig ud i det pulserende by-liv for at lede efter årets slæde-pilsnere, fik de samtidig Carlsbergs nye mobil-applikation CrowdIt forærende.

App’en, som blandt andet udnytter muligheden for mobile rabatkuponer - giver brugerne mulighed for at finde vej i byen og – via integration med Facebook - finde venner og dele ruter og information om, hvor byturen går hen, eller hvor byens bedste koncert er.

Og det kan danskerne tilsyneladende godt lide, for ifølge bryggeriets seneste opgørelse hjælper app’en allerede nu, efter blot seks uger på markedet, flere end 21.000 danskere med at finde vej i byen.

Dermed er app’en kommet ganske godt fra start, idet bryggeriet tidligere har oplyst, at målet er 100.000 downloads inden for det første år.

Over 1.800 barer, diskoteker og musiksteder er oprettet i CrowdIt, og de har i den første måned lagt 1.750 events og vouchers (rabatkuponer) ud til brugerne. 

- Det har været vigtigt for os, at der fra start har været rigtigt mange barer, diskoteker og musiksteder med på CrowdIt, og at der er lagt mange tilbud ud. Det giver brugerne en oplevelse af en levende app, der har relevante tilbud, siger Sales Development Director Tina Alstrøm, Carlsberg Danmark.

Hun peger videre på, at også brugerne selv er flittige – foreløbig har de oprettet 8.500 favoritsteder i app’en.

 - Det vigtigste er, at CrowdIt løbende bliver brugt og her kan vi se, at der er løbende er mellem 20-40 procent af brugerne, der har været inde på app’en inden for de seneste syv dage, siger Tina Alstrøm.

CrowdIt kan downloades gratis til iPhone og Android. Den er udviklet af bureauet Nodes.

Du kan se en film om app’en herunder.