Gillettes kvinde-brand Venus og med reklamebureauet Saatchi & Saatchi i Stockholm tog fat i Instagram som medieplatform, da kampagnen ”Tag The Weather” skulle rulles ud.

En rejse til Miami var på højkant, og for at deltage skulle svenskerne tage fotos af vinterkulden hinsidan og uploade dem på #venuscompetition på Instagram

Ved hjælp af Instagrams foto-mapping teknologi blev temperaturen på det sted, brugeren havde taget sit billede, sammenlignet med de historiske temperaturerne samme sted – og jo koldere, det var, jo højere score fik fotoet.

I tilgift fik brugerne rabat-tilbud fra Gillette, baseret på temperaturen på det sted, hvor billedet var taget: Jo koldere, jo større rabat.

Alle uploadede fotos – omkring 6.000 af slagsen – er blevet vurderet af et kreativt panel af mode-bloggere, som befinder sig under noget varmere himmelstrøg, som Miami, Rio og Sydney.

Vinderen af konkurrencen offentliggøres på lørdag, og det sker ikke i den svenske vinterkulde, men på den luksuriøse tagterrasse på ”Hotel Breakwater” i Miami, hvor alle finalefotos samtidig også udstilles. Interesserede kan finde mere på Gillette Venus’ Facebook-side.

Tag The Weather-kampagnen er i øvrigt kreeret af det samme team, som stod bag den prisbelønnede kampagne for Ariel – Ariel Fashion Shoot – Facebook-spillet, hvor brugerne blev opfordret til at grise designertøj til med syltetøj, chokolade og andet godt.

Se en lille film om Instagram-kampagnen her.