Det sker ikke hver dag, at et dansk bureau løber med projekter for store, internationale kunder for næsen af udenlandske bureauer. Men sommetider gør det.

Forleden kunne vi således fortælle, at community marketing bureauet Very har vundet et stort nordisk digitalt pitch i gum-kategorien for Mondelez International (tidligere Kraft Foods) og dermed nu er lead-bureau for Stimorol og Twist i Norden.

Og nu kan branding bureauet Make så fortælle om endnu en dansk succes uden for landets grænser.

Bureauet har vundet opgaven om at udvikle al online branding for den børsnoterede industrigigant GEA Group med hovedsæde i Düsseldorf.

Partner og Strategic Director i Make, Morten Brudholm, fortæller, at man er ganske stolt over at have vundet en så stor opgave, på tysk grund, og mod tyske bureauer som blandt andre Jung von Matt.

- Vi har tidligere lavet noget strukturarbejde for GEA’s ene segment, GEA Process Engineering. Segmentet har  hovedkontor i Søborg, fordi GEA i 1993 opkøbte den danske spray-drying ekspert Niro. GEA havde bedt fem af sine seks segmenter om hver at indstille et bureau til koncern-opgaven, og Process Engineering indstillede os. De øvrige segmenter ligger i Tyskland, og herfra indstillede man tyske bureauer, så vi er ret stolte af, at de valgte os, siger han.

Processen, der gik forud for GEA’s endelige valg, har varet i knap halvandet år, og der har blandt meget andet været tale om møder med direktionen i Düsseldorf.

Efter de første runder blev tre af de tyske bureauer valgt fra, og tilbage i ”finalen” var så Make plus et tysk bureau. Undervejs i processen blev opgaven re-defineret flere gange, men det hele faldt på plads, og Make er netop i disse dage i gang med workshops sammen GEA og det belgiske bureau, Amplexor, som er valgt som partner på udviklingsdelen af opgaven.

- Det er et projekt, som formentlig kommer til at strække sig over et års tid, måske mere, for GEA Group rummer rundt regnet 200+ sites og løsninger, som skal lægges sammen under det overordnede brand. Vi skal have defineret, hvordan vi bedst kommunikerer og præsenterer brandet på koncern- og segmentniveau, og vi er allerede i fuld gang, fortæller Morten Brudholm.

Han forventer, at der godt kan blive behov for ny-ansættelser på bureauet – ud over de stillinger, som allerede nu er slået op.

GEA Group er noteret på børsen i Tyskland. Koncernen omsatte i 2011 for omkring 40 milliarder kroner og beskæftiger godt 25.000 mennesker.