Det danske social media-management bureau Mindjumpers er i disse dage motoren bag Elton John Aids Foundations launch af den globale kampagne ”Love is in my blood”.

En kampagne, hvor store navne som Eminem, Adele, Shakira og selvfølgelig Elton John selv med en tsunami af tweets og Facebook-posts på ny skaber opmærksomhed om HIV og AIDS.

Det er et af verdens ypperste reklamebureauer, Mother fra London, der står bag den kreative idé til kampagnen, hvor en række kendte personligheder prikker sig selv i fingeren og deler et billede af deres blod på hhv. Facebook, Twitter og Instagram for at skabe opmærksomhed om det kæmpe store problem at HIV og AIDS stadig er i hele verden.

Tanken er, at deres billeder dermed bliver et symbol på den kærlighed, der – uanset om man er smittet eller ej – også flyder i vores årer. Anledningen til kampagnen ”Love is in my blood” er ”Elton John Aids Foundation’s” 20 års jubilæum.

Danskere håndterer Social

Det danske bureau Mindjumpers har gennem længere tid haft et tæt samarbejde med Mother i London. Natten til i dag (fredag) har Mindjumpers været omdannet til et social media kommandocenter, hvor et team på syv mand har monitoreret og svaret på de mange tweets og posts.

– Det er spændende og lærerigt at håndtere så stort et set-up på den globale scene. Vi har haft en del flere mennesker involveret, end vi er vant til, forklarer stifter og direktør i Mindjumpers Jonas Klit Nielsen.

– Når der er over 1.600 tweets i timen til det Twitter-kampagne hashtag, man har iscenesat (red. #LoveIsInMyBlood), så er der mange ting, der skal holdes øje med, og det giver samtidig en fantastisk mulighed for at producere nyt real-time indhold, man kan få ud i samtalen, fortsætter Jonas Klit Nielsen.

I alt er det i skrivende stund blevet til 76 mio. delinger. (Ikke unikke brugere).

Mindjumpers vil i de næste mange måneder fortsat stå for eksekveringen af kampagnen på sociale medier. Du kan læse meget mere om kampagnen her, og se den tilknyttede kampagnefilm herunder.