For anden gang i år er Holm kommunikation at finde på en liste over nominerede til en europæisk kommunikationspris.

Denne gang gælder det Digital Communication Awards, hvor bureauet er nomineret i kategorien Institutions for konceptet bag Sikkerhedsstyrelsens fyrværkerikampagne, der med en VR-film og SoMe-content rent faktisk formåede at få unge mænd til at interessere sig for fyrværkerisikkerhed.

Kampagnen, der blev gennemført i ugerne op til nytårsaften, var baseret på den indsigt, at unge mænd ofte ikke lytter til gode råd. Så hvordan nedbringer man alligevel antallet af fyrværkeriskader hos den mest udsatte målgruppe?

Den kreative løsning var at udsætte de unge mænd for en realistisk og traumatiserende fyrværkeriulykke - dog ikke i virkeligheden, men i en film i Virtual Reality.

Spillede på alle kampagne-tangenter

Filmen blev målrettet de unge på sociale medier, og kampagnen brugte også events, influencer-film, digitalt content og PR for at nå den svære målgruppe.

- Vi er meget stolte og glade for kampagnen, der blander en række forskellige discipliner, kreative ideer og digitale værktøjer med det formål at ændre adfærd. Derfor er det også ekstra fedt, at vi belønnes med endnu en nominering til en europæisk pris, siger Mathias Holm Pedersen, partner i Holm Kommunikation.

Holm Kommunikation stod for ide, koncept og eksekvering af kampagnen, og samarbejdede med Khora VR og Bifrost Production om filmproduktionerne.

Det er ikke være første gang, at Holm Kommunikation melder sig på banen i kampen om de internationale PR-priser.

Bureauet har i de sidste fem år været nomineret fire gange til SABRE Awards for bl.a. Ubisoft, PlayStation og selvsamme kampagne for Sikkerhedsstyrelsen, som de vandt et Certificate of Excellence for. Det er første gang, at bureauet er nomineret til Digital Communication Awards.

Flere danske arbejder nomineret

Holm Kommunikation er i øvrigt ikke ene om at forsvare de danske farver ved awarden, da flere arbejder herhjemmefra, er i spil til priser.

Det gælder cases fra Visit Faroe Islands, Mediehusene Midtjylland (x3), Jyske Bank, A.P. Møller-Mærsk og Dansk Røde Kors (med endnu en VR-kampagne), som du kan tjekke ud her tillige med alle de øvrige nominerede.

Digital Communication Awards løber af stablen i den 28. september i Berlin med live pitch-runder for et europæisk dommerpanel.