Danske Licens Spil A/S har siden liberaliseringen haft voldsomt vind i sejlene. På spørgsmålet om hvorvidt indtrængen fra internationale spillere ville få negative konsekvenser for Danske Spil, er svaret nej.

Tværtimod har den øgede aktivitet i markedet og de nye spil bidraget til vækst hos Danske Licens Spil, som i 2012 sikrede sig afgørende markedsandele på stort set alle spil i porteføljen.

Successen er bl.a. skabt gennem en produktudvikling i høj kadence og effektive lanceringskampagner.

En stor del af omsætningen kommer fra detailleddet, hvor forhandlere over hele landet sikrer et salg af lodder og kuponer. Sådan vil det fortsat være, men vi vil også se at flere og flere spillere vil vælge at spille online eller både-og.

Tendensen er bevist af de mange nye kunder, de flere kanaler og det større udbud af spil. I dag sidder Danske Spil med langt flere forretningsmæssige muligheder end for blot få år siden, og som en del af strategiarbejdet er CRM nu blevet opprioriteret.

– Udviklingen betyder, at mulighederne for at servicere kunderne øges, samtidig med at de kompliceres. Det, i kombination med et ønske om at komme tættere på den enkelte kunde, betyder, at Danske Spil har taget en strategisk beslutning om at dyrke sine kunderelationer mere struktureret og gennem en direkte kommunikation øge værdien af at spille hos Danske Spil, siger Rasmus Hedelund Jensen, salgs- og CRM-chef hos Danske Licens Spil:

– Det er på den baggrund, vi har lavet en lukket konkurrence for at finde et bureau, der kan være vores tættere samarbejdspartner i både det strategiske og taktiske arbejde. Samtidig udvider vi CRM-organisationen, så vi internt også har ressourcerne til at løfte opgaven.

– Vinderen af konkurrencen blev RelationshusetGekko, som udviste stor forståelse for både vores forretning og de muligheder, vi har på kort og lang sigt. Bureauet præsenterede os for et bredt og sammenhængende udvalg af forretningsmæssigt, kommunikativt og kreativt stærke løsninger. Løsningerne i kombination med bureauets erfaringer og et stærkt team overbeviste os om, at de er det rette valg, fortsætter Rasmus Hedelund Jensen.

Hos RelationshusetGekko er man naturligvis meget glade, hvilket understreges af direktør og partner Jan Køhler:

– Danske Spil er en drømmekunde. De har alt det, vi drømmer om. Et stærkt brand, et højinvolverende og bredt appellerende produkt, en kritisk kundemasse og ressourcer til at sætte handling bag ord. I processen har vi samtidig mødt en organisation i højt gear og med vilje til at sætte ny dagsorden. Det giver ift. os de optimale rammer for et godt samarbejde, og har til alle tider været den cocktail, der har fået de bedste resultater ud af vores bureau – så vi glæder os.

Samarbejdet er gået i gang med det samme, og de første ændringer vil opleves af Danske Spils kunder allerede i slutningen af januar og starten af februar.

 

Om Danske Spil:

Danske Spil er også Oddset, Lotto Bingo, Skrabespil, Casino, Poker og meget andet. Og så har koncernen et af de største e-handelssites i Danmark med over 600.000 kunder og ca. 4.000 forhandlere, der alle er synlige i gadebilledet.

Danske Spil hed frem til 1. juli 2006 Dansk Tipstjeneste. I dag består koncernen af moderselskabet Danske Spil A/S og datterselskaberne Danske Licens Spil A/S og Danske Lotteri Spil A/S. Selskabsopdelingen er en konsekvens af den spillelov, som et enigt Folketing vedtog den 4. juni 2010, og som trådte i kraft den 1. januar 2012.