Dansk Jakob Stigler er kommet i fint selskab som final judge i Festival of Medias Globale award-show, der traditionen tro afholdes i Rom. I år den 14.-15. maj. 

– Festival of media er på mange måder unik sammenlignet med andre kreativt fokuserede festivaller, siger Jakob Stigler, medstifter af orkestreringsbureauet Mano.

– Det er unikt, fordi jury og deltagere i høj grad består af annoncører, der flytter globale budgetter og sidder på meget tunge poster.

– Det betyder, at dialogerne i jury rummet er ekstremt strategisk funderede, hvilket gør enormt spændende at overvære og naturligvis privilegeret at være end del af.

Christina Leissem, Head of Awards for Festival of Media, siger:

– Jakob bevist, at han er værdifuld I et jurylokale. Han repræsenterer Norden, men har alligevel et globalt perspektiv, og han har arbejdet på begge sider af bordet.

– Det er særdeles vigtigt at have begge perspektiver med i lokalet, så hver indsendelse behandles professionelt, og det sikrer Jakob sammen med de øvrige kompetente jurymedlemmer.

Festival of media har fokus på Nordens potentiale 

– År efter år konstaterer vi, hvor stort arbejdet fra Norden er, og det vil vi gerne have repræsenteret på festivalen. Vi har haft formidable nordiske vindere her, og ved at være til stede under Creative Norths seneste brainstorming blev jeg yderligere bekræftet I kvaliteten fra nordiske bureauer og annoncører, slutter Christina Leissem.

Jakob Stigler fortsætter:

– Som Jury medlem og vil jeg naturligvis gerne se alt det gode arbejde repræsenteret fra den af verden, jeg selv kommer fra, og jeg mener virkelig også, vi har en del at tilbyde.

– Især når jeg og andre gode kræfter arbejder på at få Norden positioneret globalt via Creative North.

– Den gode kampagne skabes sjældent i isolation eller af fx mediebureauet alene. Tværtimod. Reklame- og PR-bureauer spiller også en afgørende rolle, og det er tydeligt her ved Festival of Media.

– Fordi deltagerne og juryen består af så mange internationale annoncører, giver festivalen gode eksponeringsmuligheder for de bureauer, der gerne vil gøre sig bemærket på den internationale scene, slutter Jakob Stigler.

Deadline for indsendelser til Festival of Media er forlænget til den 23. februar. Læs mere her.