Med højlydte klapsalver blev KreaKom-stafetten i aftes videregivet af afgående bestyrelsesformand, Mona Juul, til den nyvalgte sherif, Jens Peter Jensen.

Efter seks år i formandsstolen med medlemsfremgang og afgørende politisk indflydelse, takkede Mona Juul af i aftes.

Det er nogle store sko med indbyggede missiler, der skal udfyldes på formandsposten, og Jens Peter Jensen – også en jyde, men dog fra Thisted – er manden til at udfylde dem.

– Jeg har været med i Kreativitet & Kommunikations bestyrelse i 6 år og har derfor fulgt Tines og Monas samarbejde på allernærmeste hold, herunder de til- og fravalg der er foretaget undervejs, siger Jens Peter Jensen.

– Mona, Tine (Aurvig-Huggenberger, red.) og hendes team har gjort et helt fantastisk arbejde, hvor der bl.a. har været arbejdet med medlemsvækst, kompetence løft af branchen og politisk indflydelse.

– Med over 85 pct. vækst på 6 år, ny fælles bureauuddannelse og Tines relationer i det politiske miljø på alle fløje, må den indsats siges at være mere end godkendt. Vi skal fortsat jagte nye medlemmer, men der er færre fisk i dammen, og andre opgaver vil presse sig på.

– Jeg vil sætte mig sammen med Tine og bestyrelsen i maj og genbesøge strategien. Hvad skal vi mere af de kommende år – hvad skal vi mindre af? Og støtte Tine i at eksekvere på strategien.

En veteran med stærke holdninger

Jens Peter Jensen, Partner & CEO i Hjaltelin Stahl, blev indstillet til posten som ny formand for KreaKom af en samlet bestyrelse.

Han startede sin karriere for over 30 år siden og har siden da været både køber og sælger af bureauydelser, bl.a. som marketingchef for Ekstra Bladet og som kontaktmand hos dialogbureauet Sepia Proximity.

I 2005 gik Jens Peter selvstændig og startede dialogbureauet Rainmaker med Hjaltelin Stahl som medejere. Senere blev Rainmaker og holdets øvrige startups, bl.a. webbureauet Electric, fusioneret ind i et samlet Hjaltelin Stahl.

Den nye B-formand løftede i går sløret for nogle af sine visioner:  

– Jeg mener, vi skal ud i det offentlige rum og missionere den positive værdi af, at vi tracker forbrugernes adfærd for at tilbyde relevante produkter og andre ydelser.

– Der er millioner af stemmer derude, der taler torden om overvågning og forfølgelse, men som helt glemmer fordelene ved målrettede budskaber via tracking. Det er kun inden for branchen, vi ser og hylder fordelene.

– Uden for branchen er forbrugerne klar til at lukke os ned på den del, fordi de kun hører de bekymrede stemmer. Her skal vi naturligvis også udvise ansvarlighed og selvjustits på de områder, hvor tracking rent faktisk bliver en belastning.

– Med over 7 milliarder devices, der allerede nu er koblet til internettet på verdensplan, og med Danmark i front på den del, er jeg sikker på den debat bliver vigtig de kommende år.

Den nye KreaKom-bestyrelse er

Efter aftenens generalforsamling ser KreaKoms bestyrelse ud som følgende:

• Peter Sterup, PrimeTime Kommunikation.

• Kresten Schultz Jørgensen, Lead Agency.

• Jonas Hemmingsen, Mediacom Nordic Group.

• Mona Juul, envision.

• Michael Bramsnæs, The Competence Company.

• Peter Gottfredsen, Omnicom Media Group.

• Liselotte Lund-Rasmussen, Fireball.

• Kim Boisen, Robert, Boisen & Like-minded.

• Erik Laumand, Nørgård Mikkelsen.

• Jens Peter Jensen, Hjaltelin Stahl.

• Susanne Lund, Konstellation & Republica (tidligere suppleant)

• Morten Hershøj, Another (tidligere suppleant)

Suppleanter (nyvalg)

• Claus Wittenborg, Advance.

• Karina Holm Henriksen, We Love People