Det blev til godt halvandet års tid for Thomas Ladefoged som direktør i reklamebureauet AdPeople. Han har haft titel af Managing director for AdPeople Worldwide, men det har han ikke længere.

- I forlængelse af vores samtale vil jeg gerne bekræfte, at Thomas Ladefoged ikke længere er adm. direktør for AdPeople Worldwide. Vi stiller store krav til vores ledende medarbejdere og har klare strategiske- og forretningsmæssige mål. Dem går vi ikke på kompromis med, siger Emre Gürsoy, President og COO for AdPeople Worldwide.

Har du fundet en ny kandidat til Thomas Ladefogeds job?

- På grund af min geografiske nærhed til kontoret og tætte samarbejde med vores kunder, overtager jeg midlertidigt Thomas’ ansvarsområder indtil en passende kandidat til posten som adm.direktør i København er fundet. Jeg vil varetage disse opgaver sideløbende med mine øvrige internationale ansvarsområder som Global President & COO, og jeg har derfor en stor interesse i hurtigt at finde en ny kandidat til posten, slutter Emre Gürsoy.

Han understreger, at parterne er enige i skilsmissen.

- Den gensidigt ønskede skilsmisse er jeg enig i. Resten har jeg svært ved at genkende. Lad mig sige det således, at de, der kender processen indefra, ved, at vi er en del, der har bidraget med en betydelig oprydning, og at jeg er taknemmelig for samarbejdet med de medarbejdere, der har trukket på samme hammel. Derudover har jeg ingen kommentarer, siger Thomas Ladefoged.

Inden Thomas Ladefoged tiltrådte stillingen hos AdPeople efter forrige sommerferie (2011), var han adm. direktør i Huset Markedsføring, og han har allerede en karriere på over 12 et halvt år på CEO-niveau i marketing- og reklamebranchen bag sig.

Thomas Ladefoged er kendt for at være lidt af en specialist i effektivitet på vegne af kunderne - "Execution is King" er hans mantra - og han var eksempelvis en af de første bureau-direktører herhjemme, der i Recommended-regi så perspektiverne i at flytte grafisk produktion til Asien.