I starten af året lagde slikproducenten Malaco traditionel reklame på hylden og skiftede reklamebureauet Umwelt ud med kommunikationsbureauet Revolt.

Bureauet blev stiftet for fem år siden som et erklæret modsvar til ”afbrydende reklame” og henvender sig til kunder, der ønsker et alternativ til bought media.

Tanken hos Malaco var da også, at man ville satse på earned media og mere brugergenereret markedsføring. Og lige nu er partnerne klar med den første landsdækkende kampagne.

Kampagnen har overskriften ”Gi piben en anden lyd”, og ideen er, at en stribe kendisser skal få danskerne til at støtte op om en god sag - Danske Hospitalsklovne - via Malacos Facebook-side

Blandt de kendte navne finder man tidligere formand for bestyrelsen i Parken, Flemming Østergaard, håndboldspilleren Joachim Boldsen, Ramasjang-vært Jacob Riising, sangerinde og model Saseline Sørensen og komikeren Thomas Warberg.

Ud over Facebook, aktiverer Revolt også kampagnen via community marketing, og Instagram, og på gadeplan vil danskerne kunne støtte ved at donere et valgfrit beløb til fordel for en lakridspibe – her foregår indsamlingen via pibe-kasser, der er placeret på udvalgte caféer og barer i hele landet.

Marketingchef i Malaco, Heidi Teschemacher fremhæver kampagnens tværmedielle afsæt og den afgørende forbrugerinvolvering, der er bærende elementer i Malacos nye strategi.

 - Vi glæder os til at introducere en kampagne, der involverer vores forbrugere frem for at forstyrre. Samtidig er vi enormt glade for at gøre en reel forskel med vores marketingkroner frem for at bruge dem på traditionelt medieindkøb, siger hun.

Pengene doneres af Malaco og går direkte til Danske Hospitalsklovnes arbejde med børnene på de danske hospitaler.