Mindst en gang hvert fjerde år skal Dong Energy - som følge af EU-regler - sende sine mediebureau-ydelser i udbud.  Det har energigiganten også gjort i denne omgang, og efter en såkaldt prækvalificering, hvor fire bureauer blev valgt ud, er den endelige afgørelse nu faldet.

En grundig evaluering faldt ud til Aegis Medias fordel, fortæller koncernmarketingchef Jette Lund-Egmose fra Dong Energy:

- Aegis Media er stærk på alle de tre kriterier, som vi vurderede bureauerne på, nemlig team, cases og priser. Så samlet set var bureauets tilbud det økonomisk mest fordelagtige og attraktive for Dong Energy. Vi ser frem til at indlede samarbejdet i det nye år.

Aegis Media - som overtager Dong Energy efter OMD - skal rådgive energi-virksomheden om brug af medier og håndtere indkøb vedrørende annoncering og anden  eksponering. Den to-årige kontraktperiode har mulighed for at blive forlænget i yderligere to et-årige perioder.