Bapoon.dk er en ny markedsføringsportal for servicebranchen, som gør det muligt for forbrugeren at bestille tid på nettet. Servicen går i første omgang i luften med landets frisører.

Ambitionen er at organisere flere brancher gennem det samme booking-system. Deraf kommer navnet, som er en forkortelse for ”book your appointments online”.

Forbrugeren kan via Bapoon.dk få adgang til ledige tider og booke en tid, som er baseret på en søgning ud fra parametre som tidspunkt, sted, pris eller rating af serviceudbyderen.

Kunden opretter ud fra sin søgning en aftale i systemet, som enten foregår ved at booke direkte på hjemmesiden eller via tjenestens app, hvorefter detaljer om den nye aftale overføres til en kalender.

Booking og markedsføring

Udover at formidle ledige tider, er Bapoon.dk også en markedsføringsplatform for service-virksomheder, som almindeligvis må ty til annoncer eller søgemaskineoptimering.

Som en del af pakken får virksomhederne søgemaskineoptimering og et CRM-system til at holde styr på kunderne og deres bestillinger.

Med den nye tjeneste har annoncøren ingen meromkostning. Systemet eksponerer ledig kapacitet over for forbrugere, som konkret forespørger på den pågældende service, hvilket dermed giver frisørerne mulighed for at udnytte ledig kapacitet til meromsætning og kun have omkostninger til de kunder, som rent faktisk har forladt salonen og betalt for sin behandling.

Satser på kunderne i butikken

Bapoon.dk kommer som et modspil til de populære deal-koncepter, som måske nok sender kunder i butikkerne, men som også alt for ofte sender kunderne videre til det næste favorable tilbud, lyder det fra en ene af de to iværksættere bag den nye markedsføringsportal, Nicolai Dam Jensen.

- Virksomhederne får mulighed for at holde fast deres forretning, uden det bliver nødvendigt at skulle betale i dyre domme for en annonce i lokalsprøjten eller lokke med et eller anden fantasifuldt tilbud på et deal-site, hvor kunderne alligevel ikke vender tilbage. I stedet kan de satse på de kunder, som rent faktisk kommer i butikken, og forventer en ordentlig behandling.

I første omgang har man valgt at rulle tjenesten ud til landets frisører, der er en branche, hvor en stor andel af kunderne hopper fra den ene frisør til anden.

Organisere brancher

- Vi vil gerne organisere service-branchen, og derved samle forskellige service-fag i en og samme portal. Vi vurderer, der er et stort potentiale i at starte med landets frisører, og så ellers koble flere brancher på hen ad vejen, fortæller tjenestens anden partner, Andreas Fabricius, som også kendt for at være idémanden bag jobportalen Ungarbejde.dk.

- Servicebranchen er i dag meget låst, og har på mange måder ikke udviklet sig igennem de sidste mange år. Ved at benytte vores gratis bookingsystem får kunderne kun value for money. Vi kan eksponere en ledig tid ”live” til folk på strøget, som leder efter frisør, og derved blandt andet få aktiveret de frisør-forretninger, som ligger på sidegaderne eller centralt, og har aktuel kapacitet, fastslår Andreas Fabricius.

Udover booking-systemet, som ligger ”i skyen”, er et andet centralt omdrejningspunkt også hele annonceringsplatformen. Med i pakken får virksomhederne søgemaskineoptimering, og samtidig bliver de søgbare via en app, web og sociale medier.

Du kan læse mere om Bapoon her