Gennem 20 år har Erich Karsholt arbejdet med Mercedes-kommunikation. Først med ren masse-kommunikation, senere med digitale værktøjer, events og kundemagasiner. Nu er det tid til et job-skifte, og Media Movers og Brand Movers er næste holdeplads:

– Jeg har haft 20 pragtfulde år med Mercedes og 10 hos Bates, men jeg har brug for, at der sker noget andet. Derfor sælger jeg min partnerandel og begynder som strategisk direktør hos Media Movers og Brand Movers medio marts, når jeg har afsluttet de sidste opgaver hos Bates, siger den 53-årige Erich Karsholt.

Spændende. Hvorfor lige Media Movers? Det er jo journalister og content-skabere?

– Jeg har brug for nye udfordringer, og jeg er overbevist om, at Jesper Laursen har fat i noget rigtigt med Media Movers og Brand Movers. Hans journalistiske baggrund og min kommercielle indsigt i branding og marketing går op i en højere helhed. Den personlige kemi mellem Jesper og jeg er også perfekt, vi supplerer hinanden.

Jesper Laursen har et ønske om at ruste sig med en senior-kompetence fra den kommercielle verden. Det er til at forstå. Men dit motiv?

– Det er både at lære endnu mere om content-siden af kommunikationen og kombinere det med den branding, der er mit speciale. Og så tror jeg på, at vores match er nærmest perfekt. Jeg har erfaring med kunde-processer, som er til gavn for Brand Movers. Og jeg er overbevist om, at produktionen af content bør indgå i virksomheders kommunikation, hvis de vil have fat i og engagere forbrugerne fremover.

Så nu ser vi endnu en reklamemand, der erklærer reklamen for Old School og død?

– Det gør jeg i hvert fald ikke. Men man ser en mand, der er skeptisk, når han hører reklamebureauer påstå, at ”vi kan alt”. Content-delen af den kommercielle kommunikation vil vokse betydeligt de kommende år, men det erstatter ikke massekommunikationen. Til gengæld er der brug for nogen, der kan se sammenhængen.

Så Content is King?

– Den slags slogans må andre stå på mål for. Jeg siger bare, at virksomheder har i vore digitale dage et utal af effektive kanaler, og professionel og relevant content er et af virkemidlerne. I den rette kombination med andre værktøjer er content et strategisk værktøj for marketingfolk, og jeg er taknemmelig for, at jeg sammen med Jesper Laursen nu får chancen for at udvikle den del af den kommercielle kommunikation, slutter Erich Karsholt.

Hos Jesper Laursen er begejstringen over den kommende direktør-kollega ikke mindre.

– Vi oplever en stigende efterspørgsel på branding- og positioneringsløsninger, fordi virksomhederne opdager, hvor godt content er som branding-værktøj. Her kommer Erichs kompetencer virkelig til at styrke os.

– Samtidig har vi i 2013 helt generelt haft en kraftig kundetilgang, så vi har længe også haft hårdt brug for flere seniorkræfter, forklarer Jesper Laursen.