Sidste år satte den svenske designer og kreative direktør Fredrik Lundwall sig for hver eneste dag i året at designe et nyt logo til en eksisterende virksomhed, person eller organisation.

Det endte med i alt 366 logoer, og en lang række virksomheder og brands har dermed fået et ”gratis” bud på, hvordan deres logo også kunne tage sig ud.

Projektet startede, ifølge dagensmedia.se, nytårsdag 2012, hvor Fredrik Lundwall kreerede et nyt logo til den svenske net-pizzaforretning onlinepizza.se.

Siden er det gået derudaf med alternative logoer for internationale brands som Coca-Cola, IBM, Nestlé, Microsoft, SAS, Apple, BMW, Volvo osv.

Også et par danske brands har været i hænderne på den svenske designer – herunder Lego, Velux og B&O – og ifølge designerens oplysninger til dagensmedia.se har han bevidst kun brugt omkring en times tid på hvert enkelt logo.

- Jeg så engang en person, som fotograferede sig selv hver dag igennem et år. Det var et sjovt projekt, syntes jeg, og så tænkte jeg, om jeg kunne gøre noget lignende med logoer for at udfordre mig selv. Det vakte en del interesse og er blevet noget større, end jeg havde ventet, siger Fredrik Lundwall til det svenske nyhedssite.

Han har oprettet en Facebook-side om projektet, og ellers kan man se alle de alternative logoer her.