Pernille Mehl, adm. direktør i Danske Lotteri Spil og bestyrelsesmedlem i Dansk Markedsføring, har taget initiativ til at revitalisere mentorordningen her i huset.

Forløbet løber i første omgang frem til 1. januar, hvor Dansk Markedsføring tager endnu en flok unge, dygtige og ambitiøse personer ind.

Hvorfor egentlig gøre den slags?

– Vi bør som forening gøre hinanden og dermed os selv fagligt skarpe. En Mentor-ordning handler i høj grad om faglig sparring, siger Pernille Wendel Mehl.

– De fleste af os har jo erfaret, hvordan vi selv har fået hjælp og gode råd til at udvikle os, så det ligger lige for, at vi gerne vil give noget tilbage til miljøet.

– Vi skal kort sagt blive bedre til at bedrive ordentlig og effektiv markedsføring, og det begynder med kvalificerede og motiverede medarbejdere i branchen. Det skylder vi hinanden og foreningen – og det er hvad mentor-ordningen kan være med til at understøtte.

Sjældent stærkt mentor-felt

Godt 30 mentorer fra forskellige brancher står klar i kulissen for at dele ud af råd og vejledning:

• David Elsass, Vice President Consumer Market, Teleselskabet 3 (Hi3G) / Hutch.

• Anthony Lim, Salgs- og Marketingdirektør, Call Me.

• Elizabeth Fjellerup, Group Head of Marketing, Nordea

• Jeppe Madsbad Lauritzen, Nordic Marketing Director, Santander Consumer Bank Danmark.

• Klaus Vemmer, tidl. Head of Global Marketing, Zebra.

• Lars Hørlyck Christensen, Marketing Director, KiMs.

• Lars B. Petersen, Vice President, Head of Marketing, NNIT.

• Lone Lyng Andersen, Marketing Director, Toms Gruppen A/S.

• Mads Arentoft, Head of Marketing, PR & CS, eBay.

• Mads Friis, Commercial Director, McDonald's Denmark.

• Martin Hasgard Olesen, Head of Marketing, (GROUP) Senior Director, Netto, International Netto, Dansk Supermarked Group.

• Michael Gamst, Director of Brand & Marketing, Telenor DK.

• Mikkel Drucker, Chief Marketing Officer, ATEA Danmark.

• Morten Lundholm, Manager Project Leaders & Strategic Planning, Creative Hub at IKEA.

• Morten Møller Madsen, Executive Vice President, Digital & Marketing, Nykredit.

• Natascha Schøtt Petersen, Regional Marketing Director, Nordic Region, SAS Institute.

• Per Christiansen, Head of Global MarCom, momondo & kayak.

• Pernille Stokholm Bøg, partner, Marketing, Communications & Academy, PwC Danmark.

• Peter Boris Kreilgaard, Head of Marketing, coop.dk.

• Stephanie Illgner, Global Marketing Director Core Beer, Carlsberg Group.

• Vibeke Wollebekk, Global Director of MarCom & Digital Marketing, Radiometer.

• Klaus Byrialsen Lohse, International Marketing Director, GTECH.

• Pernille Mehl, adm. direktør, Danske Lotteri Spil.

• Eva Lundgren, marketingdirektør, Spies.

• Claus Wittenborg CEO and partner, Advance A/S.

• Henrik Stenmann, CEO, Internet Intelligence House Nordic A/S, IIH Nordic.

• Helle Lundsgaard, direktør, Drømmefabrikken.

• Michael Thim, Regional President, Nordics & Baltics at IPG Mediabrands IUM.

• Sebastian Franck, Executive Director, Magnetix linked by Isobar.

• Bjarne Spellerberg, CEO. Boye & Spellerberg.

• Flemming Rasmussen, salgs- & marketingdirektør, TV2.

• Dorte Tandrup, VP, Marketing & Communications, MTG.

• Thomas Wahl, adm. direktør, Dansk Markedsføring.

Kravene til mentees er:

Der er naturligvis nogle få krav til dig, hvis du vil ind i forløbet som mentee:

• Du skal være nyuddannet.

• Du skal være medlem af Dansk Markedsføring.

• Og du skal arbejde med salg, markedsføring, reklame eller kommunikation.

Har du spørgsmål, kan de stilles til Stine Aa på svaa@markedsforing.dk

Du kan også læse mere om mentor-ordningen her.

Ansøgningsfrist er den 20. august for at komme i betragtning til første mentor-forløb.