F.C. København er i gang med en relancering af klubbens officielle hjemmeside, fck.dk. Sitet er i cyberspace til marts, og det er ambitionen, at klubben sætter nye standarder for sportswebsites. Udgangspunktet for relanceringen er nemlig fansenes behov.

Til formålet har F.C. København indledt et samarbejde med det digitale bureau Spring/Summer, der blandt andet ledes af den prisbelønnede kreative direktør Pelle Martin samt informationsarkitekten Jeppe Kruse.

– Lige nu er processen i gang med at skabe en ny digital hjemmebane for F.C. Københavns fans, hvor de kan følge deres idoler og leve sammen med dem i et dynamisk miljø, der genfortolker sportswebsites og aktiverer de sociale medier, så alle vores platforme spiller optimalt sammen, siger Kasper Munk, Online Manager hos F.C. København.

Med projektet følger også en identitetsopgave, der handler om at modernisere hele klubbens grafiske pakke samt brede den ud på både fysiske og digitale medier.

– Vores mål er at give vores fans en unik oplevelse – både når de er i Parken og også digitalt. Derfor vil websitet skifte tema på kampdage, så magien også lever online. Involvering, oplevelser og engagement er nøgleordene for løsningen, som skal integreres sammen med klubbens mange forskellige platforme, så det giver en helhedsoplevelse, fortsætter Kasper Munk.

Når
 F.C. København har valgt Spring/Summer til at stå for strategi, koncept og design af det nyefck.dk, skyldes det, at bureauet har de kompetencer og det mindset, klubben ledte efter. Spring/Summer matcher klubbens krav til kreativitet og nytænkning, og har været gode til at omsætte kravene til kommunikation og design, vurderer Kasper Munk.

Samtidig har Morten Hershøj, partner i Wibroe, Duckert & Partners, stået for den platformsstrategi, der binder hele det digitale økosystem sammen og sikrer helhedsoplevelsen på tværs af kanaler.

Samarbejdet strækker sig over hele 2013, hvor lanceringen af fck.dk medio marts bliver første projekt i en række, der også inkluderer re-design af eksisterende hjemmesider, gentænkning af de forskellige e-commerce løsninger, nye app-lanceringer samt andre digitale tiltag.

Ud over Spring/Summer og Wibroe, Duckert & Partners, er SiteLoom valgt som CMS-løsning og udvikling, mens Neuburg & Zinckernagel har stået for content-strategien.