Når AGF lørdag den. 3. marts tager hul på forårssæsonen, vil byggemarkedskæden Optimeras logo være at finde på ryggen af Superliga-spillernes trøjer.

Kæden, som tidligere hed DLH Træ & Byg A/S, blev i 2008 købt af den franske bygge- og industrigigant Saint-Gobain, og nu skal navnet, der pryder kædens 17 forretninger, altså slås ordentligt fast i danskernes bevidsthed.

- Med høje tilskuer- og seertal og en bred, folkelig appel kan AGF tilbyde en national eksponeringsgrad og bevågenhed, som er meget attraktiv, og det har været afgørende for vores beslutning. Det har også haft stor betydning, at mange af vores kunder og forretningsforbindelser går op i fodbold, og her byder AGF også på et produkt, der hører til blandt de bedste, siger Anita Eckardt, marketingdirektør hos Optimera, om baggrunden for aftalen.

AGF-sponsoratet lanceres samtidig med, at kæden går i luften med en ny online-løsning, hvor man både kan shoppe og få rådgivning om sine byggeprojekter på nettet.

- Disse initiativer skal bakkes op med markedsføring, som bringer vores navn og logo bredt ud. Samarbejdet med AGF er oplagt til formålet. Klubben optræder ugentligt på tv og kører landet tyndt til udekampe i løbet af sæsonen. Det er et perfekt match for Optimera, siger Anita Eckardt.

Hos AGF siger kommerciel direktør Jørn Klinge:

- Med Optimera i - og på - ryggen går vi styrket ind til forårssæsonen. Vi er stolte over, at de ønsker at bruge vores trøje og brand til at udbrede kendskabet til deres forretninger, og vi glæder os til at give medarbejdere, kunder og forretningsforbindelser gode fodboldoplevelser til vores kampe.

Det nye samarbejde markeres for alvor ved forårspremieren mod FC Nordsjælland den 3. marts, hvor Optimera også vil være kampsponsor.