Det er ikke hvert år, der tales dansk på scenen, når de gule gummiløver - altså de særdeles eftertragtede vindertrofæer ved Future Lions-konkurrencen - uddeles.

Men sidste år kunne der faktisk godt høres et par danske gloser, da danske Caroline Escobar og hendes makker Alejandro Ladeveze kunne gå på scenen som et ud af i alt fem vinder-teams og modtage en Future-løve for projektet ”Keep-It .

Nu er dette års Future Lions-konkurrence skudt i gang, og i år er temaet ”Rise”.

Og briefen er lige så enkel, som den plejer at være: Reklamér for et produkt eller en service fra et globalt brand på en måde, der ikke havde været mulig for fem år siden - til en målgruppe efter eget valg.

Future Lions-konkurrencen er opfundet og drevet af reklamebureauet AKQA - i øvrigt mens danske Lars Bastholm var CEO på bureauet - og konkurrencen bliver større og større år for år. Sidste år blev der indsendt over 1.500 arbejder fra studerende over hele verden og også den danske interesse er voksende.

Der er frist den 21. april - og du kan læse mere om Future Lions-konkurrencen på fremtidsløvernes egen hjemmeside og på løvernes Facebook-side.