En video af en frysende norsk gutt har fået viral luft under vingerne på nettet og i sociale medier i Norden.

I videoen kan man følge med i, hvordan forbipasserende reagerer på en dreng, når de passerer det busstoppested, hvor han tænderklaprende forsøger at holde varmen uden overtøj.

Bag filmen står SOS Børnebyerne i Norge og formålet er – udover at teste hjertevarmen hos det norske folk – at skabe opmærksomhed om børns forhold i det borgerkrigshærgede Syrien.

SOS Børnebyerne i Norge deler i øjeblikket vinterjakker ud til børn i områderne omkring Damaskus og Aleppo, og så er sløjfen til den frysende norske dreng vist bundet.

Kampagnen er udviklet af bureauerne Släger Kommunikasjon, PureContent og Flash Studio.  Du kan besøge det tilknyttede kampagnesite her.

Også herhjemme er SOS Børnebyerne i fuld gang med en kampagnesatsning, der skal hjælpe børnene i Syrien. Besøg kampagnesitet her.

jml