Der sker ting og sager på bureausiden i kølvandet på telegiganten TDC’s udmelding i sidste uge om en ny strategiplan.

Tidligere i dag kunne vi her på sitet således fortælle, at datterselskabet Telmore har opsagt sit samarbejde med reklamebureauet Robert/Boisen & Like-minded.

Og nu er det så TDC’s ny-fusionerede døtre Fullrate og M1 – der fortsætter under Fullrate-navnet – der kan melde om ændringer på bureaufronten.

Selskabet har valgt UncleGrey efter en konkurrence mellem fire udvalgte bureauer, og det betyder et farvel til Anew, som dog ifølge Fullrates oplysninger var med helt frem til opløbet om opgaven.

- Der er jo kun en, der kan vinde, og Anew har vi haft et rigtig godt samarbejde med i et par år, så jeg kan sagtens forestille mig, at vi kommer til at arbejde sammen igen. Men i denne omgang bliver det UncleGrey, som vi følte var et hestehoved foran på at ramme den rigtige balance mellem taktisk og strategisk kommunikation, siger markedsdirektør Christian Rau fra Fullrate.

Han mener, at man med valget af UncleGrey har fundet det rigtige bureau til at hjælpe med at blive danskernes foretrukne lavpristeleselskab.

- Vi kommer i fællesskab til at udvikle et nyt stærkt logo, som udstråler dynamik og value for money. Ligeledes får vi skabt en platform, hvorfra vi kan bygge vores position som telebranchens svar på Netto, lyder det fra Christian Rau.

Nyt logo i næste uge


UncleGrey har i forvejen erfaringer med M1, som bureauet har samarbejdet med siden foråret.

Men platformen, der skal tage Fullrate videre, bliver ny – og der er travlhed i butikken, for allerede i næste uge skal det nye logo ligge klar, og ambitionen er, at alle gamle logoer med M1 og Fullrate er skiftet ved årsskiftet.

Opgaven er i al sin ”enkelthed” at fortælle den travle – og ekstremt prisbevidste - forbruger, at Fullrate er et nyt lavpristeleselskab, der kan levere hele pakken: mobiltelefoni, bredbånd, tv, fastnettelefon og mobilt bredbånd.

- Vi har været ude at spørge rigtig mange mennesker om, hvad de forbinder med lavpris og value for money, og det gav os nogle ideer, som Fullrate fandt, var lige i øjet. Dem arbejder vi nu videre med i fællesskab, siger UncleGreys adm. direktør Rolf Bach Christensen, som i øvrigt roser Fullrate for at have håndteret bureaukonkurrencen yderst professionelt.

- Fullrate vidste, hvad de gik efter og ville have. Det gjorde det meget lettere for os, siger han.

Fullrate har efter fusionen med M1 i alt 300.000 kunder.