Flere end 100.000 danskere har nu klikket sig ind for at se filmen ”Farvel Norge”, der tidligere er blevet omtalt her på sitet, som en moder optog i en kahyt på Oslo-færgen og siden lagde op på DFDS Seaways’ danske Facebookside med beskeden:

”DFDS, vi ses igen. Tak til jeres fantastiske mandskab for en dejlig tur til Oslo. Videoen er fra returturen til København, og Maria vil ikke hjem …”

Lidt af en kommunikationsmæssig appelsin i turbanen for DFDS Seaways, der er ganske overraskede over responsen.

DFDS: Intet reklamestunt

- Da vi så videoen, blev vi meget berørte. Vi er naturligvis altid glade for vores kunders respons. Men videoen med den sønderknuste Maria går jo lige i hjertet. Vi besluttede os derfor for at kontakte moren for at spørge, om vi måtte lægge videoen op på vores YouTube-kanal og på Facebook, så vi kunne dele den med vores fans derinde, siger Carsten Røjgaard, Country Manager fra DFDS Seaways.

På DFDS Seaways’ Facebookside har der siden været en del spekulationer om, hvorvidt filmen blot er et reklamestunt. Men det kan Carsten Røjgaard afvise blankt:

- Vi har ikke nogen finger med i spillet ift. videoen, og vi får faktisk tit fortalt lignende historier fra forældre, hvis børn ikke vil hjem. Men det er vist første gang, vi har fået syn for sagen, siger han.

Lidt tal om filmen:

Siden ”Farvel Norge”-videoen gik online den 7. januar har 114.000 danskere klikket sig ind for at se den på enten YouTube eller via sites, der har delt videoen. Efter lanceringen blev filmen den 11. mest sete på YouTube inden for kategorien ”Travel”. Videoen er delt 3.000 gange via forskellige sites og har mere end 1.500 likes på Facebook.

Se, eller gense, filmen herunder.