Umiddelbart kan der ikke spores en sammenhæng mellem ulvedans og cirkulationspumper. Ikke desto mindre var netop ulven omdrejningspunkt for en storstilet event i Berlin, der launchede Grundfos’ seneste innovation – en bæredygtig produktserie, der har holdt 70-80 mennesker beskæftiget i tre år, og som er den hidtil største investering i virksomhedens historie. ‒ En så stor produktinnovation kræver, at vi får det rigtigt og stærkt ud i markedet. Alene i Europa skal vi kommunikere til mere end 750.000 installatører, og for at få fat på dem, er vi nødt til at bruge hele marketingpaletten. Det er dog helt afgørende for vores succes, at vi også interagerer med vores interne folk. Uden deres vidende og opbakning er vi lige vidt, siger koncern- og salgsdirektør ved Grundfos, Søren Ø. Sørensen. Derfor har Grundfos samlet først 400 sælgere og marketingfolk og dernæst 400 key accounts i Berlin til ulve-indpakket kickstart på kampagnen DEMAND MORE, som er udviklet i samarbejde med Kunde & Co. ‒ Gang på gang har Grundfos vist, at de tør sætte agenda og tænke offensivt, når det gælder deres markedsføring. Som B2B-virksomhed er det utroligt vigtigt for at stille sig rigtigt rent positioneringsmæssigt, vurderer adm. direktør Jesper Kunde. Kampagne til 18 lande
Kampagnen, der er rettet mod 18 europæiske lande, integrerer stort set alle markedsføringskanaler, herunder events, PR, traditionelle medier, online- og mobile medier som fx augmented reality. Indsatsen koster et to-cifret millionbeløb, men er ifølge Grundfos’ globale marketingdirektør Peter Ladefoged nødvendig: ‒ Vores kunder er ikke ens, og vi skal fange deres opmærksomhed med et kompliceret budskab om innovation og energieffektivitet. Samtidig er pumper et område, som ofte overses, fordi de er gemt i kældre og bag vægge. Det giver os en enorm udfordring, som vi ved, kræver en langstrakt marketingindsats, men som i sidste ende vil være det hele værd. DEMAND MORE-kampagnen udspringer af en iboende innovationskraft, og er et udtryk for at Grundfos stiller høje krav til sig selv. Samtidig er det en opfordring til deres kunder – installatørerne, grossisterne og de rådgivende ingeniører - om at stille højere krav til pumpernes energieffektivitet, installation og tekniske kunnen. ‒ Med vores nye MAGNA3 pumpe og Grundfos Go sætter vi helt nye standarder og lægger igen afstand til vores konkurrenter. Produktet gør en kæmpe forskel og bidrager til at løse en nærværende og reel samfundsproblematik,  fortæller Peter Røpke, koncern- og udviklingsdirektør i Grundfos. På flere af kampagnens elementer går de røde ulve og skuespiller Beate Bille igen og spinder en fin tråd til et af de teknologiprojekter, som ligger bag det nye produktprogram. Projektet gik under navnet Lupo ‒ latin for ulv ‒ og røde blev de pga. signaturfarven på Grundfos’ cirkulationspumper, og heraf opstod ”The Red Wolf Project2 som kommunikativ overligger for hele launchen. Se filmen herunder: