For to uger siden lancerede Grundfos en ordløs virksomhedsfilm, der ikke pakkede virkeligheden ind i et skønmaleri, men tværtimod viste verden, hvordan den rent faktisk tager sig ud.

Og allerede nu er det blevet til international hæder, da filmen, ”A Day”, har vundet en Platinum Award ved den amerikanske prisfest MarCom Awards.

Virksomhedsfilmen kickstartede en global indsats, der skal øge kendskabet til den danske pumpegigants industrielle forretningsområder, og Lars Amby, producer hos M2Film, som står bag den nye Grundfos-film, jubler over den fine modtagelse.

- Jeg er meget stolt over denne pris. Den viser, at vores satsning bærer frugt, og at folk værdsætter filmens kreative og filmiske kvalitet, siger han og fortsætter: ”Grundfos kom med en modig idé til en nyskabende virksomhedsfilm, der virkelig udfordrer genren. Filmens modtagelse viser, at dette var den rigtige beslutning, så det er vi selvfølgelig meget tilfredse med”.

Amerikanske MarCom Awards er en international konkurrence, der hylder det bedste inden for marketing og kommunikation. Platinum Award er den fineste hæder, man kan opnå ved showet, og den gives til produktioner med ”særlig kunstnerisk styrke og finesse”.

”A Day” er produceret af M2Film med Mathias Deichmann som instruktør og Lars Amby som producer. Filmen blev optaget på syv forskellige locations rundt om i verden og er blevet til i samarbejde med Grundfos-kunder i Danmark, Dubai, Indien, Sverige og Taiwan.

Du kan se, eller gense, den nu prisvindende virksomhedsfilm i toppen af denne artikel.