34.301 kreative bidrag fra 87 lande konkurrerede i sidste uge i sydfranske Cannes om at vinde den ypperste af alle ypperlige priser i reklameverdenen – en Grand Prix.

De 15 kategori-juryer uddelte hen over ugen tilsammen 17 Grand Prix. Normalt tildeles én Grand Prix pr. Kategori, men Cyber og Outdoor-juryerne var så begejstrede for det, de så, at de uddelte to styk hver.

To arbejder løb med hver to Grand Prix: ”Small Business gets an official day” for America Express (Crispin Porter + Bogusky, Boulder), der vandt i både Promo & Activation og i Direct.

Og Nike Fuelband for Nike+ (R/GA, New York), der vandt Grand Prix i både Cyber og Titanium.

Her er alle årets Grand Prix-vindere – inklusive lørdagens ”Grand Prix for Good”:

Promo & Activation og Direct

”Small Business gets an official day”   for America Express (Crispin Porter + Bogusky, Boulder)

PR

”The Most Popular Song” for Banco Popular de Puerto Rico (JWT Sao Paolo)

Outdoor

1)”#Cokehand” for Coca-Cola   (Ogilvy Shanghai)

2) ”The Invisible Drive” for Mercedes Benz (Jung von Matt, Hamborg)

Mobile

”Hilltop Re-Imagined for Coca-Cola” for Google (Grow Interactive, New York)

Media

”Google Voice Search” for Google (Manning Gottlieb OMD, London)

Press

”Unhate” for Benetton  (Fabrica, Treviso/72andSunny, Amsterdam)

Radio

”Repellent radio” for Go Outside Magazine (Talent, Sao Paolo)

Cyber

1) ”Nike Fuelband” or Nike+ (R/GA, New York) vandt også Grand Prix i Titanium & Integrated

2) ”Curators of Sweden” for VisitSweden/Swedish Institute (Volontaire, Stockholm

Design

”Solar Annual Report” for Austria Solar (Serviceplan, München)

Branded Content

”Cultivate Campaign” for Chipotle (Creative Artists Agency, Los Angeles)

Film Craft

”Bear”for Canal+ (BETC, Paris, og Soixante Quinze, Paris)

Film

”Back to the Start” for Chipotle (Creative Artists Agency, New York/Nexus Production, London)

Grand Prix for Good

”Help I want to save a life” for Help Remedies (Droga5)