I mere end 30 år har Creative Excellence Awards hyldet personer og reklamebureauer inden for rekrutteringskommunikation ved en årlig prisuddeling i Florida, USA.

Og i år pegede flaskehalsen i tre pris-tilfælde på de danske bureauer Advice og Green Cph, da vinderne skulle hædres.

Det sker på baggrund af bureauernes rekrutteringskampagne for Hjemmeværnet, ”Stiller du op, når det gælder”.

Advice vandt konkurrencens fornemste internationale ”Grand Prize” i kategorien global kommunikation for et biospot lavet i samarbejde med produktionsselskabet Green Cph.

Derudover blev det til en førsteplads i kategorien ”Interactive Media” for spottet og supplerende portrætfilm samt en tredjeplads i kategorien ”Print Media”.

I konkurrencen slog Advice flere specialiserede rekrutteringsreklamebureauer, bl.a. det kinesiske rekrutteringsbureau Maximum Employment Marketing Group, amerikanske TMP Worlwide og AIA Worldwide, verdens største online rekrutteringsbureau CareerBuilder samt den globale reklame-gigant TBWA\Corporate.

- Vores mål med kampagnen har været at skabe et univers, der viser de hjemmeværnsfrivillige, som de er. Nemlig mennesker, der er klar til at stille op og tage et ansvar – og som fortjener respekt. Vi er glade for den internationale anerkendelse, og vi er selvfølgelig også stolte over at have slået nogle af de rigtig store spillere i bureauverdenen. Men vi er allermest stolte af, at det er lykkedes at tiltrække en masse nye kompetente frivillige til hjemmeværnet, siger Espen Højlund, administrerende direktør i Advice.