Det er ikke et nyt IKEA-ansigt, der nu indtager funktionen som IKEA Danmarks marketingchef. Lena Gaarde har været i virksomheden siden 1995, hvor hun i en årrække bl.a. var IKEAs danske PR- og kommunikationschef.

Lena Gaarde har siden august 2011 fungeret som stedfortrædende for den tidligere marketingchef Teresia Palm, som fremover skal være HR-chef i IKEA Danmark.

- Jeg glæder mig virkelig til at udfylde rollen som IKEA Danmarks marketingchef, som jo er en funktion, jeg har haft mulighed for at snuse grundigt til som stedfortrædende, fortæller Lena Gaarde og fortsætter: 

- Sammen med vores nye reklamebureau, We Love People, skal jeg selv og mit team i marketingafdelingen nu udvikle en ny kommunikationsplatform med IKEA’s værdier og koncept som fundament. Det ser jeg frem til, og jeg ser i høj grad også frem til at skabe en endnu stærkere relation til danskerne.

Først til næste år får danskerne mulighed for at stifte bekendtskab med den nye kommunikationsplatform.