Den danske reklamebranche gjorde sig sidste år bemærket ved VM i reklame, Cannes Lions, ved at høste mere hæder end de foregående år, men vi halter stadig langt efter vores svenske brødre og søstre.

Så hvordan lykkes det for en god, dansk kampagne at trænge gennem nåleøjet og vække de kræsne reklamejuryers behag ved Cannes Lions?

Det er der sikkert mange meninger om, men nu har Huset Markedsføring, TV 2 og Creative Circle samlet tre personer bag mange Cannes-vindende kampagner til et arrangement (Crack the Case), hvor de vil løfte sløret for, hvilke tanker, der ligger bag kreative arbejder, som har formået ikke blot at gå lige i hjertet på kunder – som jo er det absolut vigtigste – men også Cannes-juryen.

Det drejer sig om tre hyppige Cannes-vindere i skikkelse af Grey-veteranen Per Pedersen, Simon Wooler, kreativ direktør i Halbye Kaag JWT, og Michael Robert, kreativ direktør i Robert/Boisen & Likeminded.

Send dit arbejde ind

Her vil de gennemgå en serie gode greb, værktøjer og velhængte cases fra Cannes, og samtidig komme med input til, hvordan fem cases fra salen kan skæres.

Per Pedersen gennemgår desuden, hvordan man i Grey netværket har en struktur for at gøde den gode idé fra tanke til case, så den opnår sit fulde potentiale. Workshoppen foregår som en paneldiskussion med input fra salen undervejs.

Prisen for at deltage i arrangementet den 7. marts er 100 kroner, mens det er gratis at deltage for TV 2-annoncører og for Creative Circle-bureaumedlemmer. 

Du kan købe billet til arrangementet her.

Ønsker du din case behandlet af panelet, så send en mail med casemateriale og en kort beskrivelse til: camilla@creativecircle.dk.