Social Media-virksomheden Komfo har længe haft planer om at internationalisere forretningen, og nu tages der endnu et skridt i den retning.

En af medstifterne, Michael A. Hansen, tager nemlig til USA for at stå i spidsen for Komfos nye amerikanske tilstedeværelse i San Francisco.

Etableringen i USA hænger sammen med Komfos strategiske beslutning om at være til stede på det marked, hvorfra de fleste teknologiske innovationer kommer. Samtidig kommer Komfo tættere på de nære partnere Sitecore og Facebook.

- Det betyder også, at vi rykker tættere på vores nærmeste konkurrenter og førende brancheanalytikere som Gartner og Forrester, hvilket kan være med til at sikre, at vi er foran udviklingskurven, når det handler om vores egen produktinnovation, lyder det fra Rasmus Møller-Nielsen, adm. direktør i Komfo, i et opslag på LinkedIn.

Drømmen om Amerika

Udover de nævnte strategiske grunde til åbningen i USA, så drømmer alle raske, danske iværksættere jo om at slå igennem i USA, hvilket bl.a. Sitecore, Zendesk og Podio er eksempler på fra tech-verdenen.

- Det bliver ikke meget større end at bryde igennem i Mulighedernes Land, skriver Rasmus Møller-Nielsen.

Siden Sitecore – der er meget stærke i USA – for et par år siden købte sig ind i Komfo har det lagt i kortene, at en Komfo-tilstedeværelse ”over there” var på trapperne.

De to selskaber er så sent som i januar gået i luften med en integration mellem deres produkter, og de har også arbejdet tæt sammen om Komfos amerikanske åbning.

- Hensigten er at drive og videreudvikle et selvstændigt Komfo-kontor med mål om at få Komfo ud på det amerikanske marked, men det er klart, at vi kommer til at drage fordel af at have en partner som Sitecore i markedet. Det betyder bl.a. også, at vi kommer til at sidde på samme adresse som dem i San Francisco, oplyser Rasmus Møller-Nielsen.