Underholdning og heftig interaktivitet skal være med til at skabe interesse og ikke mindst interaktion med Suzuki, der på mandag lancerer en nyskabende pakkeleg på nettet.

– Suzuki er nok mest kendt fra tv, men vi ser nettet som en oplagt alternativ kanal for dialog med forbrugerne. Derfor har vi i efteråret sat fokus på Facebook, og nu går vi skridtet videre med en hyggelig og sjov pakkeleg, der for alvor kan aktivere og involvere, siger Carsten Rasmussen, CRM chef hos Suzuki Danmark.

Den interaktive pakkeleg er udtænkt af Klausen + Partners i samarbejde med udviklingshuset We Make Traffic. Via integration med Facebook kan man invitere venner til en pakkeleg, der ligesom i virkeligheden handler om at slå 6’ere og stjæle pakker fra de andre spillere ved bordet. Præmierne er bl.a. masser af merchandise fra Suzuki, lodder til at vinde iPads og ikke mindst et rejsegavekort på 10.000 kr.

Louise Plaun , kreativ direktør hos Klausen + Partners, fortæller:

– Ved at kombinere den traditionsrige pakkeleg med et socialt medie som Facebook får vi en unik mulighed for at skabe en net-event, der relativt hurtigt kan få en masse mennesker til at interagere med brandet. Ja, det er sjov og ballade.

Sjov og ballade?

– Ja, ja, men det er i høj grad også forretning og eksponering af Suzuki. Både nu og her og på sigt, når vi både via Facebook og de e-mail permissions, som vi samler op undervejs, får en stærk kanal til direkte kommunikation, slutter Louise Plaun.